Hundreda

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Emma Hammar - 2 februari 2010 21:20

Idag så har husse tränat för första gången på läxan! Nästa kurs tillfälle är på söndag och de har totalt 2 veckor på sig den här gången. Ja ja bättre sent än aldrig brukar det ju heta   


Jag var hur som helst snabb på att fixa bild bevis. Jag har inte alls tränat ligg med Arrac så det är helt nytt för både Arrac och husse. Så det ni ser är första gången respektive andra gången de tränar på detta överhuvudtaget! Det är så skönt med en snabblärd hund   


Visst var de duktiga!? Jag blir så glad när jag ser det här! Robert var inte ens intresserad av att själv ha hundar, men han kunde väl tänka sig att hjälpa till då det tryter för mig. Till att nu faktiskt träna hundarna   Han ställer upp för Arracs skull med att gå på kursen, han gör läxan (lite sent men han gör den!) Och inte nog med det - han gör det bra också! Kolla timingen han har och Arrac förstår ju vad det hela går ut på. Snart kan han börja lägga på kommando. Jag vill vara helt på den säkra sidan att Arrac verkligen förstår så det inte bara har gått fort fram och sen helt plötsligt så kan han inte längre   


Jag tror att han förstår men vi kan ju träna detta lite mer än totalt 5 min innan vi lägger på ett kommando! Han har tränat lite mer under dagen efter det sista jag filmade. 


För övrigt så har jag och Arrac börjat träna på separationen vid tre tillfällen under dagen. Det gick jättebra. Det är bara början på mycket slitsam träning (vi ska ju trots allt dra av navelsträngen  


Sen var vi på hunddagiset i några timmar, där blev det också bakslag i separations träningen, då jag var tvungen att gå och hjälpa Malin. Arrac blev vansinnigt arg och ledsen på mig att jag lämnade honom även om jag var i nästa rum 5 meter i från honom. Mycket träning och inga bakslag vill vi se något mer (är dock svårt att komma ifrån). Idag var passivitet inte så roligt heller, han kan och han somnade men han ville också leka hmmm.... fick räcka med tre dagars passivitet under helgen!


Nog om det - det var allt för idag! Tyck gärna till om husses träning det är han värd! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards