Hundreda

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Emma Hammar - 6 februari 2010 17:07

Så var det dags för miljöträning i stor stan igen. Även den är gången var hundcafèt vårt mål. Det är ju lite kallt att sitta ute i parken och fika.


Dock när vi kom till cafèt så var det proppfullt med hundar och människor. Fanns ett bord kvar med två stolar. Men det blev lite för mycket tyckte jag och min väninna. Jag vet ju hur det funkar att folk släpper sina hundar lösa där, men när ägarna ser att man inte vill att de ska hälsa på en när man kommer in, så får man faktiskt kalla in sin hund. Det var minst 10 hundar som "anföll" oss vid dörren (de var vänliga hundar men våra hundar som inte känner dessa kan ju tolka signalerna fel då en hel trupp men hundar rusar fram) Det är ju ägarnas ansvar att ha koll på sina djur. Man kunde helt enkelt inte komma in. 


Det slutade att vi gick efter ett par minuter. Jag vet ju att folk i städer släpper sina hundar lite med vind för våg (absolut inte alla men många gör det). För mig är det helt OK att släppa sina hundar OM DE LYSSNAR på sina ägare, vilket ingen av dessa hundar gjorde. Jag bar in Arrac så han kände sig inte spreciellt "överfallen" men min väninna som har två hundar och inte kan bära båda tyckte att detta var otroligt jobbigt -hon fick absolut ingen chans att komma in. 


Kommer man från landet och våra hundar inte är vara vid detta så behöver man lite utrymme inte 10 individer som sitter som blodiglar på en. 


Jaja, det var ju synd att det var så fullt idag. Vi gick tillbaka mot Tekniska igen och köpte oss fika och satte oss vid tunnelbanespärrarna och hade "fika träning" och tittade på alla som kom och gick genom spärrarna. Ja vi pratade och roade oss, folk måste tycka att vi var helt knasiga som satt "där" och fikade. Hur som helst blev detta bättre miljöträning för Arrac än vad jag hade tänkt. Han var jätteduktig och bara satt och just TITTADE på alla som gick förbi. Han var tyst och lugn, jättebra passivitets träning. 


När vi gick på stan var han alldeles tossig och försökte hälsa på alla som gick förbi. Dock har han en "tråkig" matte som inte låter honom hälsa på någon - framför allt inte när man beter sig på det sättet. Om man kan sitta lugnt och invänta ett "varsågod hälsa" då får lilla Arrac hälsa. 


Ja det blev en bra dag för Arrac och han var duktig. Vi åkte buss hela vägen in och hem och så åkte vi lite tunnelbana också. Jättebra miljöträning.


Här hittade jag en söt bild när han var ca 9-10 veckor. 

   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards