Hundreda

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Emma Hammar - 22 februari 2010 15:52

Ursch vad det är kallt ute nu! Arrac tycker inte att det är speciellt roligt, han börjar lyfta tassar efter ett par minuter. Det slutar med att han lägger sig på mage/rygg för han försöker lyfta alla fyra tassar samtidigt som han piper rejält. Jag har fått bära in honom tre gånger idag eftersom han inte vill gå, vi har inte varit ute mer än 5 min åt gången i dag  Så ja träna ute är bara att glömma! 


Så det har blivit inomhus aktiviteter i form av kong, gömma/apportera IKEAs mini nallar (jättebra att ha i träning), samt tränat på klossen. Att leta nallar är kul, jag gömde 8 st och både Zelda och Arrac får leta. Vi gjorde detta två gånger och Arrac gick ut som segrare varje gång men 5 upphittade och apporterade nallar och Zelda endast tre vardera gång. Det är kul att se att Arrac fortsätter att leta han är duktig, dock så använder han synen mest. Vi måste träna mer att han måste använda luktsinnet. Jag har börjat gömma nallarna lite i skym undan, snart får jag lägga dem i och bakom saker så han måste lukta hela tiden   


Vi tog fram klossen idag också och det gick jättebra, var ett tag sen vi tränade på det. Här kommer lite filmbevis på dagens träning, han har blivit mycket bättre sen sist. 



I helgen är det dags för utbildning igen och det känns alltid lika kul och man räknar ner dagarna inför utbildningshelgerna. Det är så himla roligt och intressant. Jag vill verkligen lära mig allt som är möjligt att lära sig om hundar   Att jobba med problem hundar har varit en dröm som håller på att gå i uppfyllelse. Hundens beteende är ett mycket intressant ämne, som man nog aldrig kan bli full lärd i. Den här helgen ska vi träffa våra projekthundar med rädslor av olika slag, för andra gången men den här gången på skolan tillsammans med våra lärare. Vi kommer att fortsätta med rädslor med också börja prata om aggressioner hos hundar. 


Så nu måste jag snart få tag i en projekthund med aggressioner vilket inte var lika lätt. Ingen intresserad har hört av sig än, det är mycket lättare att få projekthundar med rädslor verkar det som, har har flera stycken som vill ha hjälp. 

-Jag vill ha en aggressiv hund!   (Jag vet, det låter ju inte så bra men ni förstår nog vad jag menar) Men jag får annonsera bättre vad det gäller projekt hundar. 


Ja mer kul än så blir det väl inte den här gången. 


Ha det!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards