Hundreda

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Emma Hammar - 4 mars 2010 20:26

Med tanke på gårdagens inlägg så måste jag väga upp det lite idag. Allt är ju inte guld och gröna skogar som det annars kan verka i bloggen. Men vi har ett normalt liv här med (fast vad är normalt) en galen unghund men han gör många bra saker den lilla rackar ungen   Men man får nog passa sig med vad man skriver på bloggen folk kan ju börja tro att jag har en aggressiv liten hund   Nä då så är inte fallet - han är en slyngel som tror att allt kretsar runt honom och gör det inte det så blir han frustrerad. Typiskt tonåringar! Jag minns väl själv hur jag var i tonåren   


Vi har börjat koppelträningen på allvar sen i måndags och den går super. Genom att belöna varje tendens till slakt koppel och en belöning som ALLTID kommer på vänster sida så söker han nu självmant upp vänster sida ibland. Idag var jag nästan rädd att han skulle få nackspärr då han gick så fint länge   


Sen gör han jättefina inkallningar, igår så såg han en människa som han tyckte han skulle fram till - tvär vänder på inkallning och kommer hela vägen fram till mig! Det är snyggt. Juste han har gjort flera försök att jaga fåglar också men avbryter på inkallning. 


För övrigt har vi aktiverat oss med att leta leksaker idag. Han har lärt sig på kommando "vart är leksaken" att hämta en valfri leksak och ge den till mig i handen. Jag sa detta upprepade gånger tills han hade samlat in 7 st leksaker och gett till mig. Det är en försvårig till det vi gjort tidigare, då jag endast har krävt en max två leksaker - dessutom vet han vilken han ska hämta eftersom vi har lekt med "den" precis innan. Nu låg leksakerna utspridda i hela huset och vi hade inte lekt med någon. Då blev lill killen trött   .... En stund   Ska nog utveckla detta till att han ska "städa" upp alla leksaker på kommando! Finns inga begränsningar med en liten Aussie!


Nä nu får det räcka för idag - inga nya bitmärken och det är ju bra!  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards