Hundreda

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Emma Hammar - 6 mars 2010 14:18

Idag gick vi alla fyra ut på en promenad i solen. Husse kan ju vara lite knorrig "måste du träna hund när jag är med, vi kan väl bara gå". Ja han hade väl vaknat på fel sida. För han brukar ju hjälpa mig när jag vill träna. 


Vi tränade inkallning idag och så gömde jag små leksaker i snön som Arrac skulle leta upp, självklart lek också. Jag passade på att ta fram filmkameran när Arrac sprang efter husse och Zelda. Jag såg också en hög med hästbajs som är en delikatess. Jag gjorde tre inkallningar så här ska ni får se, han tvär vänder - så duktig. 



Ja han är rolig att träna med det måste jag säga! Men vi måste som sagt ta tag i de jobbiga bitarna i träningen annars kommer vi få problem i framtida situationer båda i vardagen och på tävlingar. Det är främst separationen jag pratar om, sen att han inte tål att jag tränar med en annan hund (Zelda i det här fallet). Men det kommer, även om det känns som det inte finns något slut på det här. 


Jag får expert hjälp och råd i separationsträningen av min lärare Åsa så det ska gå så är det bara! 


Bara ett litet inlägg idag   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards