Hundreda

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Emma Hammar - 14 mars 2010 21:16

Är helt slut i huvudet efter en lång helg med en underbar utbildning. Jag förstår varför man lägger upp det med "endast" tre dagar i följd. Man orkar inte mer, det är så intensivt.


Vi har jobbat med hundar med olika typer av aggressionsproblem och det är så himla intressant, man sjunker in i allt och ser hunden och börjar analysera det man ser. Skillnaden på den här utbildningen jag går och andra är att det är så mycket praktik på denna! Vilket är nödvändigt om man ska bli bra på detta. Vi får erfarenhet redan nu och genom hela utbildningen - så när vi kommer ut i allvaret och ska "klara oss själva" så har vi massa kunskap med oss. Dock är det viktigt att vi aldrig blir "ensamma" i detta yrke. Man måste bolla med kollegor ibland och vi kommer alltid att lära oss nya saker genom hela livet på alla hundar vi möter. det finns inget facit som alla hundar följer, endast en grund som vi kan utgå ifrån.


Ja det är så otroligt spännande och vi har sett fyra hundar den här helgen av olika raser och olika aggressiva beteenden. Vi tar del av varandras projekthundar och lär oss av dessa.


Ja det känns som jag svamlar - vilket jag troligtvis gör då min hjärna är en enda gröt just nu. Ville slänga in lite i bloggen innan jag deckar i sängen. Det tar ett par dagar att smälta det vi har lärt oss. 


God natt! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards