Hundreda

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Emma Hammar - 25 mars 2010 09:16

Nu är Arrac anmäld till ett flertal kurser under våren och sommaren. Äntligen! Jag som trodde att jag inte skulle hitta något som jag kan gå. Helst vill jag ju gå hos hundtränare som har samma tänk som mig men jag har även tittat på andra bara för att få den sociala träningen som Arrac behöver. 


Men nu så har jag hittat flera. Har anmält mig till

  • Tävlingslydnad klass 2 för Åsa på DailyDog som börjar på tisdag. 
  • Tävlings & brukslydnad för Caroline på HundID i maj
  • Vardagslydnad för Caroline på HundID - okänt datum (hoppas jag kan gå?)
  • Tävlingslydnad för Towa Lindh som ska vara instruktör på vårt kennel läger i sommar!

Ja det är i alla fall fyra kurser   Så mycket lydnad blir det. Kanske till och med hinner prova på att tävla innen vintern   Ja mål måste man ha. Eftersom vi ska tävla är det lika bra att lägga upp delmålen redan nu! Vi börjar med kurser, det är delmål 1. Jag har gått två kurser i tävlingslydnad med Zelda men jag kan kan inte påstå att jag kan tillräckligt för att nå det jag vill med Arrac, alltså är det nödvändigt att gå flera kurser! 


Ja nu hade jag ett litet avbrott i skrivandet för att träna "stå" med Arrac. Vi ska nämligen på utställningen på lördag den 27:e i Sollentuna. Ja ni vet där det skulle vara så mycket hårt motstånd   Arrac var duktig nu, han la sig ner och han reste sig från ligg till stå, det blev en jackpott. Han visste säkert inte vad han gjorde. Han blev så förvånad jag han fick klick och godis. 


Testade att springa lite med utställningskoppel igår. Har ju inte tränat det alls. Finns ju INGENSTANS att träna det på, det är ju bara snö överallt. Men jag prövade inne lite, så gott det går. Jag hade med klickern den här gången, efter de två första klicken så var det inte ett enda hopp eller dra i kopplet. Han travade så himla fint! Så hade jag bara haft möjligheten att träna rättvist så hade han varit en kung på detta! Men så kommer det inte se ut på lördag. Men mitt mål är att han ska hoppa och dra MINDRE än vad han gjorde på förra utställningen, målet inför helgen är inte att han ska springa felfritt.


Ja det var lite om träningen framöver. Förhoppningsvis kan jag börja bjuda på roligare träningsbloggar snart   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards