Hundreda

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Arrac 7 mån

Av Emma Hammar - 18 april 2010 19:22

Jättefint väder och tyvärr ingen spårkurs. Jag fick ställa in den och skjuta på den i två veckor. Så om det är någon där ute som är sugen på en spårkurs så finns chansen att anmäla sig i ett tag till. 


Ja Arrac är nu 7 månader gammal och ser nu ut så här

  


Däremot kom Matilda med Arracs syster Ess. De fick privatträning av mig i spår. De ska vara med på kursen men behöver lite grunder innan de kan hoppa en fortsättningskurs i spår. Oj va duktiga de var! Ess var lite trevande i första spåret och undrade vad det här är för något. I andra spåret hade hon verkligen fått upp en målbild! Nu blev det lite fart i damen!   Så Matilda måste tänka på tempot med henne så de inte blir slarviga i framtiden.


Ess fick alltså ett spår på 50m och ett föremål. Det andra spåret var 75m med två föremål. Hon hade inga problem att spåra vidare efter första föremålet, hon ville bara fortsätta. Skitkul att se! Det är absolut en spårhund i henne också! 


Oj vad det märks att de är syskon. De kändes som jag tittade på Arrac hela tiden med tanke på hur han rör sig och hur är. Hihi de är syskon upp i dagen! De är en Arrac i blue merle   


Jag har inte gjort så mycket med Arrac idag. Hela min dag innan Matilda kom har bara raserat, allt som jag hade tänkt att göra sket sig. Men så är livet. Tänkte spåra med Arrac imorgon och träna lite mer på läxan. Framförallt ingångarna. Han är så het nu så han har ett jädrans tryck i bakbenen vilket gör att han går in djup och hamnar bakom mig   De är lite jävlar annama i honom! Ska bara se till att det kommer ut på rätt sätt  


Allt för idag!

 
 
Ingen bild

matilda

19 april 2010 17:48

ja att dom är syskon är det ingen tvekan om ;) tack igen för hjälpen. Det var välbehövligt och roligt. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards