Hundreda

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Spår

Av Emma Hammar - 19 april 2010 17:35

Ja nu fick jag till ett spår med Arrac. Det blev ca 70 m och två föremål (varav en vittringpinne och en leksak) och en liggtid på 35 min.


Helheten gick det bra han tog hela spåret och var noga. Han kom in med pinnen fast jag inte kört in vittringpinnen på honom. Han tar allt och ger till mig utan problem.


Men det fanns ett men... Han var rädd för något. Han hade låg osäker svans som när som helst skulle kunna gå mellan benen. Han var lite pipig någon gång och hade lite hukad kroppsställning. Inte hela tiden, men vid vissa dofter kröp han ihop lite mer. Jag undrar vad som har gått i spåret som var så läskigt?? Vildsvin kanske???


Hur som helst låtsades jag om son det regnade, för han tittade ibland på mig när han blev osäker. Så jag tittade bara raktfram i spårets riktning och gick framåt när han gjorde det. Han var duktig men det var ju trist att han tyckte det var läskigt emellanåt, spåret sku ju vara kul och inget annat. Men vi kampade bra med leksakerna, trots lite ögonvitor.


Hmm... jag tycker att detta var mycket intressant. Hundens beteende är ett så intressant ämne. Jag blir så nyfiken.


Ja efter det fick han springa lös i skogen. En riktig liten trollskog, kanske var skogen som var läskig   Jag försökte gömma mig för honom, men det går inte. Han har sten koll på mig hela tiden så jag lyckades alldrig. Men det är ju bra med tanke på att det då går ha honom lös.


Sen gick vi ner till sjön. Han badade lite. Han skulle efter en pinne som jag kastade ut en bit. OJ OJ va läskigt när marken försvann! Han sprang runt, runt för att försöka komma på ett annat sett att nå pinnen. Efter en stund så smög han sig på den. Då försvann ju botten lite lika fort och han fick tag på pinnen. Han var så stolt när han hade nått ut till den. Han vågade sig inte på att simma. 


Hade ett långt trevligt samtal med Tina idag. Hon ringde bara för att kalla mig SVIKARE som inte kom på valpträffen igår. Jag skulle ju ha kurs och kunde inte komma... Men jag fick ju ställa in den så då kunde jag ju lika gärna ha åkt till valpträffen... Gud pissar på mig brukar jag säga  


Hur som helst så när vi sitter och pratar ser jag hur Arrac springer förbi med något i munnen, tänkte inte mer på det förren han lägger sig för att börja tugga på föremålet. Då var det en rostig mora kniv!!! Hjärtat stannade en sekund och jag drog efter andan och bad Arrac att ge mig den. Arrac som har tränat mycket avlämning med alla dess konstiga föremål gillar att få en uppgift även om detta innebär att han ska ge ifrån sig en rostig kniv *pust* Nu kan jag pusta ut, jag fick den på en gång - duktig kille! Men jag undar var kniven kommer ifrån!


Ja det var lite som har hänt idag och  strålande har vi haft!

 
 
Tina & co

Tina & co

20 april 2010 12:32

Ohhh säkert vildsvin ju,,du bor ju i Norrtälje;-) Där i skogarna vimlar det visst av såna svin..Bra av han att fortsätta,,han blir vildsvin säker i spåret den mannen till slut :-) Somliga VUXNA hundar lägger helt av om de känner doften,,,så han var duktig och du med som lät det regna;-)
Kram på rej o Arrac!

http://www.bluewingfires,com

 
Sussie o Peace

Sussie o Peace

20 april 2010 15:40

Ja, det var synd att du inte var med på kullträffen. Syskonen hade superkul och vi tvåbenta med för den delen. Spårtokar verkar de vara allihopa, kul att det går bra för Arrac också, trots läskiga saker i spåret.
Vi får träffas och spåra ihop någon dag!

Kram

http://nissepeace.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards