Hundreda

Alla inlägg den 23 april 2010

Av Emma Hammar - 23 april 2010 16:49

Upp tidigt i morse kl. 06:30 (för att vara jag, brukar sova till 8-9) För att åka utbildning igen   Var sex veckor sedan sist. Det är alltid så kul och jag ser fram emot dessa helger som är fullproppade med kunskap! 


Arrac var med idag och han var jätteduktig! Han var passiv i buren, han lekte väl med sina leksaker någon gång. Men för övrigt så var han väldigt duktig  


Nu var det ANTI-jakt som står på helgens schema. Det blev en kort dag då vi inte var så många och teorin är relativt enkel. Däremot blir det andra bullar resten av helgen då det blir praktik - för då vill jag lova att det inte är så enkelt längre! Nyckel verktyget man har när man ska träna antijakt är LÄSA HUND. Vilket är sort och väldigt varierande beroende på individ och dennes erfarenheter. Vi kommer att se sex olika hundar i helgen och träna antijakt med dem. Jag kommer att ha med mig Zelda korven   


Jag kommer att ta med mig lövbiff att grilla i morgon och lägga på en baugett med massa grönsaker! Jag hoppas verkligen att vädret blir bra för då kan det knappast bli bättre.


God mat - glada hundmänniskor - massa ny kunskap och hundträning! 


Jag bad Modde om lite hjälp idag med läxan - apportering som har gått si sådär här i två dagar. Ja om vad var problemet den här gången då ? Jo att matte (jag) går lite för fort fram. Jag måste lära mig att lägga band på mig ibland, jag vill lite för mycket. Men Arrac ska få ta det lugnt här nu i helgen då jag i stället har med mig Zelda. Så får jag träna lite på söndag kväll och måndag.


Nu har det inte varit några bilder i blogge på ett tag så jag sa se om jag får med mig den lilla kameran i helgen och ta lite bilder på vår antijakt träning. 


Japp - fredagsmys ikväll för en gångs skull!!! (Jobbar alltid fredagskvällar)


Allt för idag...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards