Hundreda

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Sista utbildningsdagen för den här gången

Av Emma Hammar - 25 april 2010 18:03

Sista dagen den här helgen... åhh vad jag är trött - Men det är så ROLIGT!!!!


Jag tog med mig Zelda idag med fast jag egentligen inte behöver. Hon måste få göra lite roliga saker hon också. Innan jag skaffade Arrac fick hon göra massor, men då visste jag heller inte om hennes sjukdom. Arrac har fiskat med Robert idag igen. Den här gången fick de napp!    En liten gädda som Arrac tyckte var läskig och den ville han hugga   Men han fick det inte, den var liten och fick hoppa i sjön igen och fortsätta sitt liv ett litet tag till och växa till sig. 


Vi jobbade vidare med tre hundar idag på antijakt. Nya hundar den här gången som vi lärde oss ännu mer på. Vi fick vara med självständiga idag och vi fick instruera varandra medan lärarna tittade på. Det är svårare då, man blir lite tyst och vet inte riktigt i vilken ordning man vill ta momenten i. Men vi lär oss får vi verkligen hoppas, annars är det illa    Nä men det gör vi, hade vi inte fått testa idag så hade vi stått som fån med vår första projekthund istället. Så när vi tränar ekipagen sen så kanske vi känner oss lite säkrare än vad vi gjorde idag. När Åsa och Modde står och pratar så låter allt som Betohvens symfoni men det låter inte lika vackert när det är vår tur - ÄN!


Lite bilder då Zelda och Flisan (boxer tik 1½ år och bästisar) när de leker

Bjuder upp varandra till lek 


Boxas lite

  

Sen kan vi klättra på varandra också  


Ja det var lite om dagen. Åh så trött. Robert står och lagar middag nu - klyftpotatis och färsbiffar med sallad och sås MUMS! Men efter en sån här dag så hade vad som helst smakat bra  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards