Hundreda

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Emma Hammar - 16 maj 2010 20:13

Vi hade minst lika kul idag! Nu hade jag tagit med kameran också   Så några bilder får ni här, ska försöka att få in ett gäng i galleriet sen också, det tar en sådan tid att ladda upp bilder där så man blir tokig. 


Det är alltid lika tråkigt när någonting tar slut! 


Men idag tränade vi på

  • In marcher på plan (det var det jag inte mindes igår vad det kallades)
  • Tävlingsträning
  • Kloss träning - bakdels kontroll 
  • Linförighet 
  • Fokus
  • Omvänt lockande 
  • Störningsträning 
  • Sen var det mycket mer   

Hundarna blir ju väldigt slut en sån här helg så vi utnyttjade varandra väldigt mycket för att lära oss. Alla valde t ex ett var sitt moment att träna och vi körde en åt gången. Våra hundar vilade medan en tränade. På så sätt lärde man av de andra som kanske har kommit längre, eller på börjar ett moment som man själv ska börja på. Så på det sättet fick vi med oss ännu mer än det vi tränade med våra egna hundar. 


Arrac har skött sig väldigt fint idag. Mindre galna "utfall" när annan hund kampar. Det har varit väldigt svårt att koppla av när någon annan tränar. Så det har blivit massa skvallerträning/passivitet för honom. Så med andra ord Arrac "tränat" så gott som hela tiden på någonting. 


Här följer lite blider


Carro instruerar kloss träningen för oss. Några av oss har inte tränat detta alls medan andra har kommit en bra bit på vägen. Själv är jag och Arrac på den nivå då  det är dags att börja arbeta bort klossen. 


  

Här är ett försök till observationsinlärning   


Här ska jag och Arrac träna på fritt följ. Här är kriteriet att han ska bjuda upp själv, alltså shejpa in ett fritt följ. Nu har vi några olika övningar att börja träna fritt följ som vi kan träna parallellt så kanske vi får ihop att fotgående till slut   


Kul och lärorikt har det varit. Jag skrev i min utvärdering att jag vill ha en fortsättnings kurs för Carro i höst! Då har vi kommit en bit på vägen förhoppningsvis och  kan gå in på djupet mer? Hur som helst så har vi haft jätte kul! Jag hade värsta träningsvärken i morse när jag vaknade så ni kan ju gissa hur jag kommer att må i morgon    Rätt så mör tror jag   


God natt!


Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards