Hundreda

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Emma Hammar - 24 maj 2010 22:54

I lördags så kom Matilda och Ess hem till oss för lite spårning. De fick två spår var på äng. Ett rakt med två föremål och ett spår med en rät vinkel. Båda syskonen klarade spåren galant!


Arrac andra spår med vinkel hade endast vittringspinnar, med en slut pinne också! Han apporterar in dessa utan problem. Det var dessutom han första spår på äng, det blåste en del men han var klockren. När han har hittar spårkärnan så lägger han i nästa växel och plöjer fram rakt i spåret. Duktig kille, han behöver bromsas lite bara så han inte blir slarvig. 


Efter spåren gick vi ner till sjön med hundarna. Det såg ut så här...



Alltid kul med lite Aussiebus och filmstund   

Av Emma Hammar - 24 maj 2010 00:20

Nu har jag uppdaterat i galleriet på min hemsida. Det var ett tag sen sist, trots att jag har mängder med bilder i datorn. Ett album från spårkursen idag på mina tre deltagare som tappert kämpade på idag i ös regn! Sen ett album med Arrac, bilder som Milla har tagit som jag verkligen gillar, som t ex denna


  


Så himla fin!


Jag har haft fullt upp idag

  • Spårkurs kl. 10-13
  • LUNCH den lilla stund som jag inte transporterade mig mellan orterna  
  • Vardagslydnadslurs kl.14:30-16:00
  • Privatträning kl.16:15-18:00

En lång härlig dag i spöregn men massa glada hundfolk! Allt har verkligen gått bra idag och jag har inte låtit vädret förstöra det för oss!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards