Hundreda

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Emma Hammar - 30 maj 2010 21:07

Oj va mycket det har blivit idag! Vi åkte in till Norrtälje för att jag skulle jobba med ett par problemhundar. Med mig som assistent har jag Arrac.  


Till en början fick han sitta i bilen ensam, och den biten går väl sådär. Första tiden satt han och skrek. Det kändes som en evighet innan han blev tyst. Sen var han tyst tills jag hämtade honom och det var dags att jobba. Dessa två hundar gör utfall mot andra hundar så Arrac är en ny individ för dem att träna mot. Arrac var en strålande assistent! Snyggare följsamhet har han aldrig haft. Dessutom kryllade det av hundar och det var en helt främmande miljö. 


Sen ringde jag en kompis så vi tog en promenad, jätte härligt! Vi gick genom stallet, var massa hästar där då det var en tävling. Vi badade i sjön, eller hundarna gjorde det. Sen åkte vi in till centrum och tog en fika i parken, jättebra passivitetsträning. Arrac var cool hela tiden och tittade på alla som spelade tennis, solade, barn som lekte, hundar som gick förbi alldeles intill. Han har varit som en liten ängel idag   


Så efter 4 timmar i Norrtälje drog vi oss hemåt. En lyckad dag!


Om bara det "LILLA" separations problemen bara kunde försvinna så skulle vara liv bli så enkla - men varför ska livet vara lätt? Det verkar ju dumt, eller    Det går framåt, men nu måste det börja fungera på andra ställen än bara hemma. Jobbigt nog är vi ju nästan bara hemma... Jag klurar på den och tränar så mycket att jag håller på att bli galen. 


Juste tävlingarna som vi är anmälda till för er som tycker att jag är tokig och anmäler mig med en 8 mån unghund som inte kan något alls (han är 11 mån till första tävlingen) så kan jag meddela att jag göra detta för att träna. 


Jag har aldrig tävlat tidigare och vill få den rätta känslan hur det är. Vi har inga mål annat än att vara där och göra några moment på kul - alltså ta oss igenom det bara. Skulle det gå bra så är det super men det är inte själva målet den här sesongen. Arrac är en buse och han skulle ju lika gärna kunna få ett frispel och bara leka istället. Men va fasen då leker vi väl på plan tills vi blir ut kastade istället    Bara att vi har kul - det är allt som räknas!


Men om vi ska bli bäst så måste vi börja tidigt var det en klok vän som sa   Så jag skaffar mig feeling nu och sen nästa sommar så hoppas jag mig kunna säga till alla - passa er för oss på lydnadsplan! 


Det var den här helgen det! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards