Hundreda

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Emma Hammar - 1 juni 2010 23:21

Blir bara en kortis, ska gå och sova alldeles snart.


Jag la två korta spår till Arrac idag en med vardera problemlösning. Det fösta spåret var ett spårupptag och det andra med an spetsvinkel. Jag måste ju tänja lite på gränserna för att se vad lillkillen klarar av. 


Spårupptaget gick galant! Jag gjorde det visserligen rätt lätt. Spåret låg parallellt med grusvägen kanske 5-6 meter in bara. Vi gick rakt på spåret från sidan. Arrac Nosade snabbt höger vänster och igen höger. Spåret gick alldeles riktigt till höger! Duktig kille! Kan gör lite tuffare nästa gång, kändes alldeles för enkelt för honom. 


Spetsvinkeln gick däremot sämre. Men nu blev det andra försvåringar i spåret som jag inte tänkta på. En högt "trafikerad" stig av både människor, hundar och diverse vilt, den är nog 60 cm bred. Arrac blev lite ängslig och jag såg ett spår som påminner om vildsvin.....?!!! Så det behöver inte ha varit vinkeln i sig som var svår, det kan ju har varit de andra störningarna eftersom vinkeln kom bara 5 meter efter dessa! Måste testa igen. Men han löste problemet, missade ett föremål men tog den andra. 


Det var dagens träning

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards