Hundreda

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Emma Hammar - 27 juni 2010 21:33

Jag ska försöka göra så min blogg syns på vovve   



Undrar om det fungerar...

Av Emma Hammar - 27 juni 2010 20:51

Träning i mängder var det igår, så varför inte fortsätta idag? Vi käkade frukost och sen kastade vi oss ut i bilarna och drog till skogs. 


Bella körde ett uppletande med både Bailey och Taurus och jag la spår till Arrac. Jag har ju gjort två helt misslyckade spår med honom förra veckan. Husse la spåret och det sket sig totalt, vi fick bryta. Nästa dag var vi på't igen då husse hade lagt spår och det misslyckades igen! Idag har vi brutit det mönstret!


Jag la ett valpspår på 50 m och två pinnar som uppvärming. Sen la jag ett spår på 100 m med en vinkel och tre pinnar. Slutligen tog vi tjuren vid hornen och Bella la ett rakt spår på 100 m med tre pinnar. 


Alla spåren gick bra men det sista som Bella la var det som Arrac tog allra bäst! Det var ju spår med ny spårläggare som vi misslyckades med förut men idag tog vi det. Nu jobbade han precsi som jag trodde att han skulle göra när husse la spåret. Bella sa ingenting till mig (det märker ni på filmen då jag inte har tagit bort något ljud) Jag litade blint på Arrac och han jobbade.  


Han behövdes nog bara värmas upp med mina spår först. Första spåret satt han och SKREK    För att han ville jobba. Jag väntar alltid ut honom tills han är tyst och någorlunda lugn innan han får jobba. Han hade högt tempo och riktigt drag i linan. I andra spåret missade han första pinnen då han hade så här bråttom. 


Nu i sista spåret var han tyst och lugn, men ändå breded på jobb. Han hade ett bra tempo och jobbade noga. Andra pinnen märkte jag inte ens att han hittade förren han hade den i munnen! Det är ju så det ska vara, jag ska kunna lite på lillskiten   Vad mer ska jag säga, ni får se själva. Bella var snäll och filmade oss. Kom ihåg att jag vet inte vart spåret går, visst jag beställde ett rakt. Men det gjorde jag av husse också men där stack Arrac iväg någon annanstans och vi hittade inte en endaste pinne fast det var rakt. 



DUKTIG kille!


Videoblogg kommer om allt bus vi har gjort kommer...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards