Hundreda

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Emma Hammar - 13 augusti 2010 23:07

Nu är det dag igen efter ett års väntan - Kantarellkurs!


Kursen i Riala är i morgon och kursen är Full! Hela 12 st Ekipage kommer i morgon. Jag har ju samarbete med Camilla så vi är två instruktörer på plats. Det är häftigt vilket stort tryck vi har haft på dessa kurser. Vi planerade bara in två st kurser och har fått in 25 anmälningar på 24 platser. Ingen mer har ringt sen jag skrev ut att kursen är full på hemsidan. Nästa år kanske man ska ha tre kurser   


Det blir härliga Konsum kantareller i morgon då varken jag eller Camilla hittar några svampar i skogen... Zelda är visserligen kantarellhund, kanske skulle ha tagit med henne ut   


Jättekul ska det bli, bör gå och sova så jag är pigg när jag ska prata inför MÅNGA människor i morgon. Jobbigt om jag skulle börja sluddra   


Bilder kommer det att bli, det har Camilla i uppdrag att ta!


God natt! 

Av Emma Hammar - 13 augusti 2010 10:21

Jag är så fruktansvärt trött! Har BARA jobbat en dag, tur att det är fredag idag så jag slipper åka till jobbet i morgon.


Hmm... Jag ska ju visst jobba i morgon, då börjar ju kantarellsöks kursen! Det är kl.10-13 både lördag och söndag. 


Hur som helst så orkar jag inte gå en promenad med Arrac som jag alltid gör innan jobbet. Igår han jag bara gå 25 min innan jobbet, men vi tränar ju ALLTID på våra promisar så man blir både trött i huvudet och alldeles svettig. Lösträning är inget för de klena   


Men nått måste jag ju träna innan jobbet så nu ska vi träna på apporteringen. Återkommer om hur det gick. Vi håller på att få ett fast gripande UTAN tugg, med ett stilla huvud. 

Av Emma Hammar - 13 augusti 2010 08:46

Jag har en brukras så det är inte mycket pälsvård. Men lite behövs det göras. SÅ jag har varit duktig och införskaffat mig denna utrustning.


          


Borsten kostar 30:- på Rusta. Saxarna är Dogman, en tassax med trubbig spets och en effileringssax som man tunnar ut pälsen med. 


Jag fick lära mig av Tina på kennellägret att man ska rycka öronen och tunna ut allt fluff under/bakom öronen. Så jag har gjort lite grann så det inte bildas så mycket tovor. Jag tycker om Arracs fluffig öron. 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards