Hundreda

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Emma Hammar - 17 augusti 2010 21:50

Jag slängde lite snabbt ihop en ny typ av kurs här om dagen. En nosarbeteskurs - prova på! Då det innehåller tre olika hundsporter i samma kurs. Ett tillfälle per hundsport. Nu insåg jag att jag givit bort kursen billigt  


Fick 6 anmälningar på 2 dagar!!! Det är max 6 platser   Nu har jag inga datum till kursen än så än så länge kan det bli plats över om någon hoppar av. 


Nu är frågan - vill folk gå för det billiga priset eller för att det verkar vara en kurs kurs - kanske är det båda delarna   


Nosarbetes kurs – prova på tre hundsporter!

Nu ska jag hålla en kurs i tre olika hundsporter och alla är nosarbeten!

Detta är en ny kurs utformad för att du som vill ska kunna pröva på tre olika sporter med din hund i en och samma kurs.

  • Personspår - är en av bruksgrenarna som man kan tävla i och det är en underbar aktivering om man vill bryta vardagen lite.
  • IDspår - är det som våra polishundar måste kunna då de ska spåra upp försvunna personer eller hitta en skurk som har försökt fly från brottsplatsen.
  • Uppletande – är ett delmoment i brukset. Hunden letar upp föremål i terrängen. Kan användas som nytta då du har tappat bort något i skogen.

Kursen är 2h x 3 tillfällen. Ett tillfälle per hundsport.

Datum: I oktober, datum kommer

Pris: 1200:-

Max: 6 ekipage

Anmäler du dig innan 1/9 så får du betala ENDAST 500 kr!!! Spara 700 kr!  

Av Emma Hammar - 17 augusti 2010 10:36

Jag har inte skrivit så mycket om Arracs tränig på sistone men här uppdaterar jag vår träningsplan på det som är aktuellt idag.


  • Lösträning och följsamhet. Ha en mindre aktionsradie i förhållande till mig. Vilket innebär att han SKA kunna möta andra hundar och människor utan att springa fram osv. 
  • ANTIjakt 
  • Inkallning - spontan inkallning (kunna komma när jag ropar då han har ryggen mot mig och han tittar på hela roliga världen)
  • Inte vakta träningväska och matte mot andra hundar
  • Separationsträning - ute och utanför hemmet, kunna sitta uppbunden. 
  • Ensamhetsträning - hemma och i bilen
  • Apporttering - få bort tugget och klara apporteringen i klass1 
  • Inkallning klass1 - du innehåller alla bitarna från att sitta kvar osv
  • Läggande under gång
  • Spår 1-2 ggr/v

Dessa bitar har vi tränat på hårt i snart 2 månader. Dock känns det lite mäktigt. Som jag skrev igår så känns han trött emellanåt. Jag har inte kunnat träna till 100% som jag hade tänkt eftersom det händer annat i livet också. Jag har tränat MYCKET men inte så mycket jag hade velat. Några av sakerna på listan hade jag velat bocka av att han klarar av till 100%. Tex apporteringen och inkallningen hade jag velat ha "klart" vid det här laget. Men det är på god väg, jag ska träna lite hårdare på dem ett tag så jag "bara" behöver underhålla momenten. 


Nu ska jag åka till jobbet! 

Av Emma Hammar - 17 augusti 2010 10:33

Nu kan du gå och klippa dig på "Fin i håret" i Rimbo och titta i min portfolio. Jag tog mig i kragen och åkte och lämnade den här nu på morgonen innan jag ska åka till jobbet. 


Jag ska uppdatera hemsidan också så att alla bilder som finns i portfolion också hamnar på hemsidan så du kan se där   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards