Hundreda

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Emma Hammar - 27 augusti 2010 12:22

Ja visst lyckades jag dra med mig morsan ut i spårskogen. Hon är ju lite lätt hopplös! När hon håller i linan efter Frida så hittade hon svamp och sätter sig ner och plockar! Hon fick en spark i häcken av mig och en en order om att skita i svampen och koncentrera sig på hunden!


När hon skulle med i Arracs spår så försvann hon lite då och då för att titta efter svamp. Det var ju meningen att hon skulle lära sig något av att titta på oss. Hon såg inte så mycket och skyller på att vi var för snabba... jaja... hopplös   


Arrac fick ett spår på drygt 400m, 4 vinklar, 5 pinnar. Han fixade det bra som alltid men nu börjar jag kräva mer av honom. 


Han bommade en pinne. Händer mycket sällan att han gör det. Han hade på tok för bråttom och då kan det missas både vinklar och pinnar. Jag vill ha ett promenad tempo i spåret. När han har drag i linan och gräver sig fram så missar han, dessutom tar han slut mycket fortare då han spårar så. Men över lag så blir han bättre för varje gång. Han måste spåra noga innan han ens får ha ett högre tempo. 


Som sagt det är dags att höja ribban, fast det gör jag ju hela tiden    Han är så duktig!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards