Hundreda

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Emma Hammar - 4 september 2010 19:15

Jag har inte tröttnat på skogen efter dagen. Jag, Robert, min faster och Arrac gick ut i skogen för att leta svamp. Innan vi gick ut la jag ett spår till Arrac så det får ligga och "gro". 


Vi gick en promenad på nästan 2h och vi hittade massa vackra och GODA svampar!

Denna guling känner väl alla igen?! Det blir inga ICA svampar till kursen imorgon vill jag lova!!! De från Riala kursen får något att bita i  imorgon! Nu är det vilda kantareller som gäller!


     

Visst är de Vackra?


     

Den fina svampen som ser ut som ett ägg mötte sitt öde 1 sekund efter jag tog bilden... Arrac trampade ner den!


      

En döskalle liknande svamp, lingon och nån giftig men vacker typ - precis som jag   


    Den här flugsvampen gillade jag! Alltså inte att äta, det är bilden jag gillar   

Sen så har jag lite fina bilder på en viss virvelvind och marrodör... vem kan jag mena? 


    


Han kollar in vad vi har hittat. Och kommer på en inkallning.


Visst är min lilla kille fin?  


Min sötlök!


 

Här är det alltid fullt ös medvetslös!!!


En vacker bild. Robert stampade på en "rök" svamp


Sen var det lite spår på det här...


   

Blev inte så bra bilder, husse jag inte på hugget idag... Det blev ett 300m, 3st spårläggare, 6 pinnar (2 bommade) 3 vinklar och tuff terräng som är svår att ta sig fram igenom. Han hade ändå fullt ös fast att han har sprungit lös i skogen över 1½ timme innan spåret. Jag måste göra flera korta spår där han får jobba med koncentrationen och noggrannheten.


Nu ska jag äta en underbar middag med klyftpotatis och färsbiffar med fetaost i med matyoghurt... MUMS!!!!

Av Emma Hammar - 4 september 2010 15:04

Ja förr i Riala och nu i Gillinge! Nu är båda kurserna i full gång. 


Idag var verkligen en superbra dag. Det blev bara 10 ekipage men vad gör det när det är så trevliga människor!?! Alla var verkligen jätteduktiga! Jag är så stolt över våra ekipage. De är snabblärda, lyhörda och duktiga - då menar jag både hussar, mattar och hundar!


Här instruerar jag hur en sittmarkering ska se ut.


          

Några bilder på en del av deltagarna. Fler kommer in i foto albumdet senare.


Här har vi en tapper liten kille! Han är kanonduktig. Men plötsligt ville han inte arbeta mer. Då upptäckte vi att han har ont i sin ena fram tass. Vi hittade inga skador men han var helt sloken. Vi hoppas på att han mår bättre under dagen så han kan delta i morgon. Han kommer garanterat bli en super kantarellsöks hund!


Fortsättning följer...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards