Hundreda

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Emma Hammar - 13 september 2010 10:25

JA snickaren blev klar i torsdags förra veckan men jag har inte orkat ta bilder. Haft massa annat att tänka på, typ ett spårläger   


Så här ser det ut nu...


     

Före                                        Efter


    

Före                                     Efter


Målaren kommer på onsdag den här veckan och då ska han måla och tapetsera hela vardagsrummet. Ja det är rummet nu som är utan dörr   Kommer bli så fiiint!

Av Emma Hammar - 13 september 2010 09:51

Känns trist att tre dagar kan ta slut så fort... Nu är det vardag igen och vi har haft hur härligt som helst i helgen. Jag är lagom mör även jag. Det är mycket att hålla reda på. Alla deltagarna och deras hundar, deras spår, deras försvåringar/förenklningar, problemlösningar till alla. Ja det tar äver på instruktören    Men det är så fruktansvärt kul! Det är ju detta jag vill hålla på med i mitt liv!


Arrac fick ta ett appell spår inför gruppen igår. Jag tyckte ju då att det inte var så bra som det brukar vara. Jag gjorde precis så som man gör på tävling för att gruppen ska få se hur det ser ut. Arrac hade lite för högt tempo och kom ut en bit ur spåret lagom till andra pinnen. Han hade pinnen i nosen, virrade bort sig en aning och då såg jag att han prioriterade att hitta spåret igen och bommade en pinne. Hade jag tränat för hans skull hade jag inte släppt på full lina på en gång, utan jag hade väntat tills han spårar snyggt innan han ska få mer lina. 


Gruppen var ju imponerade iallafall och det var huvudsaken med det. Efterkursen hade vi tappat bort några saker. Jag hade tappat Arrac favorit leksak på en äng någonstans så jag skickade honom på att uppletande! Det gick bra. Vi hittade två saker av tre. Men jag vet inte ens om den tredje låg där jag skickade honom, förmodligen inte. Han hittade de andra föremålen snabbt och sen hittade han inget mer. Så den sista pinnen som hade legat i min ficka kan ju ha hamnat vart som helst. 


Duktig är han min lilla kille. Vi ska ta det lugnt idag, bara ut och promenera innan jobbat. Sen är han ensam med Zelda tills Robert kommer hem. 


Imorgon ska vi springa igen. Bara jag har fått bra tider på jobbet så det funkar!?!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards