Hundreda

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Emma Hammar - 16 september 2010 21:41

Kurs igen, tredje gången. Arrac älskar detta (lite för mycket kanske). Nejdå det är jag som får styra upp det hela. Kursen är på 2h och av den tiden så är vi passiva minst 1h och bara sitter och tittar på de andra. Jag är jätte noga med att Arrac ska hålla lugnet (om han hade något lugn så hade det varit lättare).


Jag vill INTE ha en hund som står och skriker i starten och stressar upp sig!!!! Jag vill ha en "taggad" och fokuserad hund som har alla musklerna på helspänn och är beredd på signal att börja! SÅ det är skillnad på taggad/fokuserad och en stressad hund!


Så det är det Arrac behöver lägga mest vikt på. Hindersug har han! Det behöver vi inte ens träna. Det vi måste träna på är hur vi ska ta hindrena så klart. Men att ta dem är inga problem för Arrac. Det är precis som steg jag visade i filmen igår, han bara tar allt med en klackspark. 


Skriker han (vilket han lätt gör) Så FÅR han INTE jobba! Då väntar jag tills han är lugnare innan jag släpper på honom igen. Så det är vårt fokus! Mycket passivitet och BARA VARA. Han måste kunna titta på när andra hundar jobbar. Är han lugn och duktig så belönas han med arbete. 


Här fick Arrac ta sin första "bana" Det är inte han på bilden. Och de som är med på bilden är rätt anonyma då bilden är tok suddig! Men ett hinder + tunnel + hinder. Arrac var lite väl på detta och fick Aussie damp efter den och sprang runt och busa....   Jävla hund. 


TILL SALU!     

Av Emma Hammar - 16 september 2010 21:34

I oktober kommer jag att hålla min första beställningskurs! Idag blev offert och kursplan godkänd av kunderna. Så jag ska hålla en slyngelkurs för 4 ekipage på beställning!


Superkul!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards