Hundreda

Alla inlägg under september 2010

Av Emma Hammar - 3 september 2010 12:19

Nu har mina kläder kommit som jag ska ha när jag håller kurs! Jag vet att jag ser ut som ett mono på bild. Det viktigaste är att min hemsideadress syns!


            


Det är en luvtröja och en t-shirt. Det är tryck både fram och bak. 

Av Emma Hammar - 2 september 2010 22:56

Vi var på första kurs tillfället idag! Oj vad jag kände mig gammal   Jag trodde att jag hade kommit fel när jag kom in i rummet. Det var massa små barn! Jag såg en tjej som måste vara äldre än mig och en annan tjej som definitivt är yngre än mig men hon hade iaf körkort så vi var väl tre som var myndiga. Jag tror de yngsta var runt 10 år! 


Men jag måste säga att jag var imponerad av de barnen. De jobbade jättebra med sina lösa hundar. Den hund som var busigast och satck från sin matte var Arrac... Den hunden känner inte jag   


Jag höll honom på halster ett par gånger och ville ha stadgan och han var lite trött så han tog sig ett varv och busade innan han kom tillbaka. Han störde den hund som vi samarbetade med en 1½år pudel kille. 


Ja det hände ett par gånger att jag gjorde så. Men 9 lösa hundar så var han otroligt duktig! Han är ju yngst av alla hundarna på kursen. 


Så imponerad jag blev av Arrac. Jag var mycket skeptiskt till att ha honom lös, han har aldrig varit på min klubb förut (bara på Södertälje BK). Men han var fokucerad på det vi skulle göra. Det var bara hindren och matte som han brydde sig om. Han tittade på de andra men var väldigt duktig hos mig. Han har aldrig bjudit på så mycket fotgående som idag. Han skärpte verkligen till sig med de färdigheter som han har! 


Han älskade ALLA hindren. Tunnlarna och hoppen var roligast! 


Det jag måste fokucera på är att hon INTE går upp i stress. Jag vill få honom taggad men på "rätt" sätt. Jag vill INTE ha en hund som står och skäller för att få jobba. Det vet han, han får aldrig kliva på ett arbete om han beter sig så. Är han lugn och taggad får han jobba. 


Tjejerna som ledde kursen var gulliga tjejer. Det enda jag har som förväntingar är att JAG ska förstå hur agilityn är uppbyggd. Jag kommer jobba mycket med passiviteten i den här miljön. Jag gjorde det flera gånger idag då jag gick och satte mig med Arrrac och BARA tittade på en stund och när han är lugn så jobbar vi lite igen. De verkar inte ta upp någonting om passivitet på kursen eller hur vi ska jobba för att inte stressa upp hundarna. Det är ju så lätt att få hundarna att tycka att detta är kul så det vore ju bra att ta upp det också på kursen. Men vi får se det är ju 7ggr kvar! Idag var det bara fokus på hinderträningen. 


Arrac ÄLSKAR detta!   


Det jag vill få ut av kursen är 

  • Passivitet i en rörig miljö
  • Stadga i samma miljö 
  • lösträning bland andra hundar
  • Uppbindningen/separationen 
  • Koncentration 

Allt detta jobbar vi ju redan på, men jag tar in det i ny miljö. Det roliga var att han hade bättre stadga i den här miljön än vad han brukar! Häftigt! Det var som om han fattade att han får inte göra det där roliga om han inte gör som jag har sagt. Jag är alltid konsekvent med vad han har fått för kommando. 


Superkul!

Av Emma Hammar - 2 september 2010 14:32

var i färg handeln idag för att välja ut nya tapeter till mitt vardagsrum. Målaren kommer om två veckor och fixar hela vardagsrummet. Jag ville ha en lite lyxig tapet där och jag letade och letade och inget kändes rätt...


En tjej kom och hjälpte mig och hon försökte leta efter det som jag beskrev att jag ville ha. När hon bläddrade i en pärm så såg jag nått helt annat som jag bara fastnade för! Det klickade direkt och DEN tapeten ska jag ha! Japp den blev det och ni vill inte veta vad den kosta!!! 830kr/rullen...


Ja så kan det gå. Köper nog inte så drya tapeter till de andra rummen. lyx ville jag ha och det fick jag. Hoppas mina renoverings pengar räcker   4200 nästan för lite tapet... Men den är underbar! Röd med vita stora blommor!


Nästa vecka kommer snickaren och byter vår bakdörr. Jag ska ta för och efter bilder. Dörren i vardagsrummet ska bort. Och en ny dörr ska sättas in i rummet intill. Det är vrål äckligt att ha dörren i vardagsrummet och släppa ut och in smutsiga hundar! Alla golven i de andra rummen på neder vånngen ska lackas så jag kanske kan få det lättstädad och frächt!


Ni som har varit hemma hos mig vet hur skita golven är trots att de är ny städade! Jag har obehandlat trägolv och det finns bara ETT sätt att få det rent. Ta en rot borste, sitta på knä och skrubba! Har inte lust att göra det en gång i veckan... Jag vill kunna moppa golven. I vardagsrummet låter jag golvet vara. men jag har en dörr dit så jag kan stänga till när vi inte är där så behöver det inte bli så smutsigt. 


Ja mycket renovering blir det den här hösten! Jag lovar att ta bilder!

Av Emma Hammar - 1 september 2010 14:06

Arrac har fått ett nytt tjusigt halsband från DOGartist!


    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards