Hundreda

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma Hammar - 1 oktober 2010 10:39

Morgontrött... Gick upp ändå. Klädde på mig varma kläder till och med mössa och vantar. Friskt och kall luft, kan se min egen andredräkt när jag andas. Löven faller ner mot marken en efter en. Har varit frost inatt så löven blir tunga av iskristallerna och de landar med en mindre duns på marken. Hunden är pigg och glad, tänk om jag kunde vara så morgonpigg. Den kalla luften hjälper mig att piggna till, kanske ska göra detta till en vana att ta en långpromenad i den kalla härliga höst morgonen varje dag....


Jaja har faktiskt tagit en promenad på 45 min nu på morgon med lilla Arrac. Vi körde en hel del lösträning. Fasen vad han gick på vilt nu imorse. Varenda vilt stråk skulle ha följa efter. Ja han kommer på inkallning. Men nu kämpar jag för att det INTE ska bli några kedjor så jag inte belönar fel. Skulle faktiskt behöva ett par extra ögon när jag tränar detta. Gick på ett nytt ställe, eller inte för mig men Arrac har bara gått där när han var liten. Det var RIKLIGT med vilt på den vägen. Be husse filma när jag tränar   


Körde lite lydnad också i klass 1


  • Inkallning - Jag lämnade 20m. Väntade innan jag kallade in. Fick en Helt OK ingång också! blev nog en 8 eller 9   
  • Platsliggning - I denna vilt miljö. Jag lämnade honom dock bara 10 m och han låg i drygt 2min innan jag gick tillbaka. Sättandet på kommando var lite tveksam en 7:a kanske?   
  • Läggande under gång - Går för långt fram i fria följet, lägger sig sakta bara en 5:a idag....   

Haha skämt å sido. Det var riktigt bra med tanke på miljön vi var i nu. Ska till jobbet snart så det var skönt att göra något trevligt på morgonen!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards