Hundreda

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma Hammar - 21 oktober 2010 19:51

Den här dagen har verkligen känts så lång... Vet inte varför. Ny frisyr har jag i alla fall   En trendig mode frisyr det var "under cut" här och "under cut" där och welvet under cut, en nike och va fasen allt hette som hon gjorde på mig! Det var tre frisörer som höll på. De hade varit på en visning men hår modeller inne i Stockholm och det här är väl frisyrer som de aldrig får klippa på folk - men jag är lite så här "gör vad du vill" och hon tog mig på orden. Det blev riktigt coolt måste jag säga! Nu ska vi se om jag klarar av att fixa min frisyr   


Sen brände det iväg i hastig fart till dagiset för att hinna i tid. Mina hundar va hemma med husse. Arrac är nog väldigt trött efter igår och då tycker jag inte att han ska vara på dagis. Vill inte att dagis ska betyda = STRESS. Så han har vilat upp sig hemma   


Jobbar bara tre ynka timmar i morgon så jag har gott om tid att hitta på något.. hmm vad ska jag göra imorgon? Bara en lång promenad utan konstigheter. Det är sällan jag "bara" går en promenad. Jag och Arrac hittar alltid på massa bus längs vägen   


Hehe

Av Emma Hammar - 21 oktober 2010 10:23

Igår var jag och Arrac på middag hos Camilla (Härliga Hundliv). Vi fick riktig god mat! Även Arrac... Han la sig under bordet vid Camillas 1åriga son... Där ramlade det ner massa mat... Arrac nöjd!Så Arrac är väldigt trött idag, först det långa spåret igår och sen flera timmar siHan lekte med massa små barn. Han är inte så jättevan att leka med barn men han tyckte det var mysigt med ungar! Varje gång någon började grina så sprang han fram och pussades och van öm och försiktig :)Nu sitter jag hos frisören och ska få en frisyr :D få se hur det blir?!?

Av Emma Hammar - 20 oktober 2010 13:57

Hade en problemhund här på förmiddagen i antijakt. En bra och lyckat träning där matte är lyhörd och duktig precis som sin hund. En snabblärd tik. Deras träning kommer nog gå bra! 


Sen var jag ute och spårade med Arrac. Två personer har gått i spåret, jag och en till. Mycket olika terräng i skog men växlande. Först högt gräs, ris och svår framkomligt i en BRANT uppförsbacke! Sen skog fast med mycket stock och sten att ta sig över och under. Berg och öppnare skog. Gräs och björkskog... och sen en BRANT nedförsbacke! 


Spårdata

  • 800 m 
  • 5 grader
  • Blött, duggregn
  • 6 pinnar
  • Två spårläggare
  • Växlande terräng 
  • Antal vinklar - vet ej se själva   


Arrac körde på hårt som vanligt, han är så duktig! Han var i kärnan i så gott som hela spåret. Det var en gång han sprang runt något så han fick kolla lite extra vart spåret var men det handlade om några sekunder.


Det är kul att ha en så duktig hund, man blir lite bortskämd. Men tro mig det tar han igen sen   


Nu ligger han och sover, han blev nog lite trött i alla fall efter spåret. Han längsta spår! 

Av Emma Hammar - 19 oktober 2010 13:47

Som många av er vet så går jag en problamhundskonsult utbildning just nu. Det är inte mycket tid kvar och så ska vara klara i januari!


Själv har jag allt jag behöver alla projekthudar och kurser är i gång. MEN min kära vän Camilla som också går denna utbildning med mig behöver projekthundar!!!


Hon söker hundar med aggressionsproblem och jaktproblem! Hon driver företaget Härliga Hundliv. Tveka inte utan hör av dig! 


Gå in på hennes hemsida för mer information!

Av Emma Hammar - 19 oktober 2010 12:50

Nu har jag gjort lite nytta och badat mina två monster. Ingen av dem var speciellt glada på mig! Se själva!


               


Zelda var först ut och att få ner henne i bakkaret var inte så lätt när hon inte vill och matte är ju inte så stor.... Men det gick   Utan bråk men lite knöligt...


Arrac plutten har inte så mycket att säga till om då matte verkligen orkar lyfta dessa ynka 17kg! Hihi Skitsur är han!


Pälsvård är inte min grej alls. Jag tycker att mina hundar var lite skitiga då de inte har duschat på flera månader... var nog dags nu. Vet bara att man inte ska bada hundarna för ofta. Jag har försökt fiska upp lite som Elin har sagt till mig om pälsvård, men det fanns långt där bak i huvudet så om jag kommer ihåg rätt vet jag inte   


Fluffmonster kan pälsar   


Jag har schamponerat två gånger. Sen har jag sköljt NOGA. När det kändes som de var klara så sköljde jag lite till!


Är badningen godkänd då? 

Hur ofta bör man bada sina hundar?


Jag är bara en stackars hundtränare som inte alls kan sånt här   

Av Emma Hammar - 19 oktober 2010 11:33

Nu har jag gjort i ordning en liten vinst till vinnaren i tävlingen. Tyvärr hade posten redan gått iväg så imorgon töms lådan. Så de borde komma fram på torsdag. 


Grattis igen!



Jag funderar på nästa tema... Jag vill att flera ska delta så kanske ska skrota lydnaden den här månaden... hmmm


Vill fler delta om det är cirkuskonster? Kom gärna med förslag!  

Av Emma Hammar - 18 oktober 2010 12:27

Jag baserar mitt beslut över engagemang och utveckling i bakdelskontrollen. Alla ligger på olika nivå och är alla duktiga. 


Så den som har vunnit har lagt stor tid och möda på tvälingen genom att lägga ut flera filmer och ansträngt sig i träningen. Dessutom har de utvecklats mycket under den har tiden. Bakdelskontrollen är ej färdig men just för att de har gjort stor utveckling har jag bestämt mig för att månadens vinnare är


Klicka här för att komma till vinnarens blogg! 


Under veckan gör jag i ordning priset och ska skicka iväg det. Du som vann får skickat ett mail till mig med ditt namn och adressuppgifter så du får ditt pris. Skicka detta till info@hundreda.se 


Grattis!!! 


Till er andra som medverkade så jobbar ni jättebra med era hundar och har en fin relation med dem. Hoppas ni vill vara med att utmana i kommande tävlingar!


I november kommer jag med nästa tävling - har du förslag på teman? Var med och påverka!

Av Emma Hammar - 17 oktober 2010 20:52

I morgon avgörs det VEM som vinner tävlingen i bakdelskontroll! Än går det att påverka sitt bidrag men får jag inte in fler filmer så har jag faktiskt redan bestämt vem vinnaren är! Så i morgon alltså!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards