Hundreda

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma Hammar - 8 oktober 2010 09:11

Jag har fått en liten spark i baken nu... Jag har inte lagt upp bilder på ett tag. Kan vara för att det har inte funnits så mycket att ta bild på. Men ett önskemål var att få se kampleksakerna som jag köpte på marknaden igår.



Den svarta leksaken är väldigt hård  och ingenting för hundar som tycker kamp är jobbigt och som kanske föredrar mjukt och fluffigt. Den grå leksaken är hårt stoppad men mjukare än den andra. 


Jag behöver rejäla leksaker till Arrac som leker som en katapult och biter i precis "vad fan som hest" som jag säger att vi ska leka med. Så leksaker håller inte så länge här...


Ska se om jag får med mig killen ut idag i pissvädret så kan han filma lite när Arrac och jag leker. Vi kampar tufft och han biter hårt så jag är NOGA med vilka regler som gäller då man leker häftigt. Man slutar på kommando, man biter endast i leksaken osv...

Av Emma Hammar - 7 oktober 2010 21:31

Han åka till Rimbo och springa lite på marknaden ändå. Visserligen höll de på att plocka ihop. Men det var skönt att bara få gå utan att trängas med folk. 


Jag köpte mina årliga strumpor som jag alltid gör. Vad då 14 par för 100 spänn! De fungerar alldeles utmärkt till vad man ska ha dem till. Blev många per strumpor med hundar på   


Ett par godis remmar som jag tuggar på nu och så hittade jag ett stort stånd till hundarna!!! Massa ben, torkade levergodisar alltså massa inälvsgodis som hundarna bara älskar och så kampleksaker!!! Jag har så svårt för att hitta bra kampleksaker men nu hittade jag två olika som jag köpte. Lekte med den ena när vi kom hem. 


Jag tog fram den och sa till Arrac "titta vad jag har köpt" han fattade direkt att det var till honom. Det glödde till i ögonen på honom och alla muskler spändes i hela kroppen på honom. Han ville kampa på en gång! Han är SÅÅÅ lätt belönad! Jag behöver bara visa något och säga "nu kör vi" så är vi igång. Här är vi inte kinkiga med vad vi leker med!


Kamplust har han minsann!

Av Emma Hammar - 7 oktober 2010 12:13

Ska till jobbet alldeles snart. Jag Arrac och Zelda ska jobba på hunddagiset idag. Fick ett sms nu och ska tydligen komma en timme senare idag    Jag som precis skulle åka... 


Hmm... Vad ska jag göra nu då?

Av Emma Hammar - 6 oktober 2010 22:47

Nu är det hela fyra som slåss om äran att vinna i bakdelskontroll. Vinnaren får en hundreda klicker med armband och en liten överraskning. Vill du följa deras träning och deras bidrag så klicka på länkarna


Matila och Ess (Arrac's kullsyster)

Kirre och Twiggy 

Maja och Link (Arrac's halvbros)

Elin och Koria 


Vem tycker du ska vinna? Vill du också vara med? Det att hoppa in när som helst i tävlingen. De som anmälde sig först hinner bara träna mer!


Glöm inte att berätta om du är nybörjare eller om du vill finslipa din bakdelskontroll. Viktigt så att även nybörjaren har chans att vinna! 

Av Emma Hammar - 6 oktober 2010 22:35

Jag har köpt en dubeltandborste till Arrac och tandkräm. Det är lika noga för våra hundar som det är för oss att borsta tänderna var det en klok vän som sa till mig. Någonting kring 80% av dagens hundar har problem med sina tänder och det kostar massor för oss hundägare och hunden har fruktansvärt ont. Har inte du haft tandvärk någon gång???


Jo det gör lika ont hos våra hundar. Så nu ska jag - bättre sent än aldrig börja borsta Arrac's tänder varje kväll när jag borstar mina egna   


  

Det blev denna tandkräm så får vi se hur Arracgillar det eller ej   

Av Emma Hammar - 6 oktober 2010 19:41

Det blev bara en hund att träna idag. Ändå rätt skönt med tanke på att jag jobbar 7 dagar i veckan. Risken att gå i väggen är hela tiden överhängande. I mitten av november så ska det lugna ner sig hoppas jag för då är jag färdig med årets alla kurser bortsett från spårgruppen men den är bara en gång i månaden. 


Tränade en antijakthund idag. Blev inte så aktiv träning som både jag och matte hade hoppats på då hunden var dålig i magen. Man ska inte arbeta med problembeteenden om en hund är sjuk och mår dåligt, då kan vi göra problemen värre. Lite träning hann vi med innan vi upptäckte att tiken mådde dåligt. Sen fick vi prata genom allt istället.


Ja då var eftermiddagen fri till annat. Så jag tog ut min fösta lön på företaget, då jag bara sparar pengarna och gick lös i en galen shoping i Täby Centrum! Jag har aldrig någonsin shoppat så hejdlöst utan att tänka mig för vad allt kostar. Så van att noga stå och räkna vart enda öre om man har råd med den där tröjan. 


I slutändan blev det nog "bara" kläder för runt 3000kr för jag orkade inte shoppa mer. Hela min garderob behövs bytas ut så många tröjor är det, jag kommer inte ens ihåg vad jag har köpt   Jag köper så gott som ALDRIG kläder. Köper väl ett par tröjor om året... Ni måste undra om jag går runt i skitiga kläder nu.... Om sanningen ska fram så har jag de senaste åren bara haft uniform på mig på jobbet så har jag gått i mjukisar hemma på kvällen. Så ja mina två tröjor per år har räckt - en på lördag och en på söndag.... Sen tvättas de i veckan. Verkligen urtrist.


Men nu har jag ju gått ner i tid på Bussen och jobbar bara 3 dagar i veckan där så nu behöver jag privata kläder hela 4 dagar per vecka!!! Då räcker inte 2 tröjor   


Nu ska jag slänga det gamla äckliga och in med det nya! Så nu är till och med trendig hösten 2010!!! 

Av Emma Hammar - 5 oktober 2010 22:17

Det är fortfarande få deltagare i min tävling. Men det är inte försent att hoppa in nu. En deltagare har lagt upp film i sin blogg. Väntar på er andra och se hur träningen går.


Tävlingen största syfte är att få igång glöden att träna med sin hund. Antingen börja med en ny utmaning eller finslipa en gammal. 


Den 18 oktober koras en vinnare ut av mig. Jag baserar mitt resultat på de filmer som läggs upp i deltagarnas bloggar. 


Kommer en ny tävling även nästa månad. Förslag på tema är välkommet. Lika så nya deltävlanden   

Av Emma Hammar - 5 oktober 2010 21:52

Några var ni som gick på luringen om att jag ska skaffa valp    Imorgon skulle varit proppad med hundträning. Var meningen att det skulle bli 3 st problemhundar imorgon men fick ett återbud under dagen. Tur i oturen, det är ganska mäktigt med tre på samma dag. Sen sak träningen dessutom dokumenteras vilket tar minst lika lång tid som den praktiska träningen om inte ännu längre tid. 


Lite senare fick jag eventuellt ett återbud till... De återkommer i morgon bitti om de har blivit friska. Kanske blir en hel lugn dag imorgon istället   


Någon som har förslag på vad jag ska ägna min dag åt imorgon om jag får ett till återbud? 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards