Hundreda

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Emma Hammar - 4 november 2010 22:07

November månads tävling går ut på att lära sin hund att stänga dörrar. Jag har själv gjort ett videoklipp på hur ett första bidrag skulle kunna se ut.



Jag har lite "skräp beteenden" att sortera ut. Jag vill inte ha tassar som stänger dörren... har inte lust att måla om den    Den är ju ny målad   


Snygga till detta och sen lära in det på kommando. Jag har tränat detta vid två tillfällen. För 1½ vecka sedan då jag var sjuk och sedan idag, det är allt jag har tränat. Så ja man ska skynda långsamt i hundträningen. Det är inte den som lär sin hund snabbast som vinner utan den som har bäst engagemang och som lägger ner tid och omsorg i sin träning som har bäst chans!


Lämna ditt bidrag och anmäl dig också!


Gå in på länken och lämna en kommentar där att du också vill vara med!

Här går du in!

Av Emma Hammar - 4 november 2010 19:34

Nä det blev inget jobba för mig idag så jag åkte och shoppade istället till vardagsrummet. 


De resulterade i detta


  

  • Gardinstänger + hängare till panellängder 5 st
  • Gardiner 5st
  • Kuddar 6 st i 3 olika varianter
  • Plädar 2st
  • Fällar till hundarna 2st ( de fluffiga vita som hänger på stolen till höger)
  • En vit Ryamatta 
  • En svart trasmatta
  • "Gummigutt" under mattorna så de inte glider
  • Bordstabletter 6t 
  • En canvasduk på ram (ska måla en tavla till vardagsummet)

Sen var det nog inge mer   Robert frågade mig om allt i affären tog slut...  


Det jag saknar nu till vardagsrummet är lampor, ljuslyktor, några fler kuddar, krukor och blommor. Men jag väntar med dessa för att se hur helheten blev av allt detta! Mycket vit inredning så det behövs brytas av lite. Glöm inte vilka brokiga tapeter jag har så enkel inredning med häftiga tapeter   

Av Emma Hammar - 4 november 2010 08:44

Idag ska Zelda, Arrac och jag åka till jobbet - Myzen's Hunddagis. Så något annat roligt hundjobb blir det nog inte idag. Får se om jag hinner spåra innan jobbet imorgon, det är lite tajt med tid. Arrac har lite överskotts energi, har inte alls tränat så mycket som jag brukar men det går ingen nöd på honom. Dock tycker han att jag är rätt så tråkig då jag först var sjuk i närmare tre veckor och inte alls gjorde så mycket + den här veckan då jag inte alls har så mycket. Det känns fortfarande i kroppen att jag har varit sjuk så länge. 


Han har fått spåra en gång i veckan under den här perioden  så det ska vi skruva upp till minst 2ggr under kommande veckan. 


Det är nästan bara lydnad som jag har tränat lite här och där. Mycket inkallningar och platsliggningar har vi tränat på.


Men ojoj vad han ska få jobba på lördag! Då ska vi till Carro på hennes bruks- och tävlingslydnads kurs en hel dag på lördagen! Då vill vi ha hjälp med att styra upp våran träning som jag själv kan tycka är lite flamsig just nu och så lägga i nästa växel i det fria följet. 


Ett par bilder från förra gången vi var på kurs hos Carro!


 

Jag och Arrac tränar inmarcher på plan


  

Carro visar bakdelskontrollen med klossen på Sid


Så kul det ska bli!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards