Hundreda

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Kläder till hundar?

Av Emma Hammar - 9 november 2010 21:54

Funderar på att köpa ett täcke till Arrac. Jag är inte alls mycket för kläder på djur, men ibland kan det behövas. Zelda har redan ett fint täcke, och hon får inte bli kall på grund av sina sjuka leder. Arrac som är ute och far och flänger så är det inte bra att vara kall i musklerna så ett täcke kan vara bra nu när det är riktig vinter. 


Sen tänkte jag på det när Arrac satt mycket i bilen på kursen i lördags, han var ju iskall!!! Där hade jag verkligen velat ha ett täcke på honom då han sitter still och inte kan värma sig själv!


  

Funderar på denna till lill-killen. Gillar Hurttas produkter då det är kvalite och är praktiska. De är också mycket duktiga på reflexer vilket behövs här ute i mörkret då vi inte har belysning på landet!


Vad säger ni om kläder till hund?

 
 
Tina & co

Tina & co

9 november 2010 22:12

Självklart täcke i vinterbil:-) Alla våra har, trots de är flera som värmer varandra

http://bluewingfires.com

 
Carina Deedee Chilla

Carina Deedee Chilla

9 november 2010 22:50

Mina har alltid täcke om dom ska sitta i bilen och vänta när det är kallt ute. Jag har ett sånt Hurtta som du visar på bilden, det fungerar jättebra, men jag är sugen på att köpa ett back-on-track också.

http://www.deeamy.se

Emma Hammar

9 november 2010 23:11

Hmm Back-on-track är ju jättebra innan man ska träna och efter. Vilket ska jag då köpa. Man får väl börja med ett i taget :)

 
Camilla

Camilla

10 november 2010 07:56

Men Emma jag trodde inte du var sån , inte för kläder på djur =) Alla vet ju att man har täcke på sina hundar på vintern. Efter träning, i bilen, beroende på pälstyp m.m Jag är för kläder på djur bara det inte går till överdrift. Hade en som skulle vandra i fjällen och behövde brillor til hunden för att inte förstöra hunden ögon =) så kläder kan vara riktigt bra. Och Bell var bra söt med en liten tröja och hon tyckte inte det var jobbigt. Vi har inte fått in hurta tyvärr men dom är så fina så jag skulle sattsa på ett sådant. Svart eller en grön skulle kanske vara fin på Arrak. Nu vart det en novell bara för jag var tvungen att kommentera din första mening =)

KRAM KRAM

Hörs under dagen.

http://www.harligahundliv.bloggplatsen.se

Emma Hammar

10 november 2010 08:47

Hahaha! Ja nej, praktiska kläder är ok! Men lill gubben var ju så kall i helgen vill hitta ett täcke till honom nu :) Helst igår!

 
Ingen bild

Gika och Diesel

12 november 2010 21:26

Jag gillar Hurrtas grejer! Kvalité, funktion och snygg design. Diesel har ett Hurtta värmetäcke, typ det enda täcket som passar hans konstiga kroppsform. Jag är en pryl-nörd av rang och älskar funktionella friluftsprylar och nu när jag har Diesel får jag även botanisera i funktionella hundprylar! Total lycka! ;) Men kläder till hundar bara för att de ska vara söta, nej de tror jag inte på. Men funktionella kläder, ja det tror jag på! En andra roman till inlägg blev detta visst...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards