Hundreda

Alla inlägg under november 2010

Av Emma Hammar - 23 november 2010 09:57

Ha!! Nu har katterna gjort sitt jobb! Det låg en död råtta på köksgolvet!!   Minna små killer    Stolt  


Körde lite apportering med båda hundarna nyss. Jag kan ju säga att en av dem skötte sig galant och det var Zelda! Duktiga tjej! Men Arrac då??? Det undrar jag också. Han bara tittade på mig och gjorde ingenting rätt. Han sätter sig snett en halv meter ifrån mig på "fot" tar inte apporten direkt... Mongo hund   


Jag har lite motivationsbrist igen i lydnaden... Nu bara längtar jag till träningsgrupper och lydnads utbildningar för jag blir knäpp av att träna ensam i min lilla mongovärld helt ensam   

Av Emma Hammar - 22 november 2010 22:46

Den här boken har jag beställt från Canis. Jag blev mycket nyfiken av vad som står i den. Hoppas på massa nytt och att den kommer innan jul!



Klicka på bilden för att läsa mer om boken!

Av Emma Hammar - 22 november 2010 22:34

Arrac ska få en ny kompis till nyår, en liten Flat kille som heter Jack. Ja de har inget val de ska bli kompisar vare sig de vill eller inte   


Undrar om någon av dessa sötnosar är Jack??? 


Camilla ska träffa dem för första gången i veckan. Sen kan hon räkna med att jag ska följa med och hitta Jack bland alla de 7 små hanarna! 

Av Emma Hammar - 22 november 2010 22:29

Hittade länken hos Fluffmonster, väldigt ballt! 


Chihuahua antagen till polishund i Japan


Nu alla er med små hundraser känn ingen press   

Av Emma Hammar - 21 november 2010 22:10

Nu har jag renast mailen och gjort lite nytta. Mailat lite folk och så. Har också bokat rum för utbildningen nästa år! Är så taggad och det ska bli riktigt kul   

Nää nu börjar det bli dags att rasta hundarna och sen gå och sova. Ska ju upp till en vanlig dag på jobbet i morgon, lite busskörning i Stockholms innerstad blir det, ska köra runt på Djurgården   

Av Emma Hammar - 21 november 2010 15:09

Det var inge snö i skogen   Super kul! Dock så var det MASSA jägare... så vi fick gå till en annan lite mindre skog så mina planer sprack lite...


Men jag som hade super ideen! Jag vill ha nya spårläggare på Arrac så Christine skulle lägga ett långt och Elin ett mindre innanför det stora spåret. Sen hade systrarna lite olika uppfattning vad som är långt och vad som är kort...


De hade korsat varandras spår fler än 1 gång    Arrac började med Elins spår och efter första pinnen vek han av och hittade en ny pinne bara 10m bort... hm det visade sig vara Christines spår. Sen hängde jag på Arrac och han plockade massa pinnar och vi slutade i Elins spår    Elin hade 5 pinnar med sig och Arrac hade plockat 7 st....


Riktigt knasigt blev det! Visst sa jag att Arrac fixar att en annan person korsar spåret men det blev för mycket då även den personen lägger pinnar i samband med korsningen    Det belv överkurs för lilla herrn!


Nu är de skyldiga mig en ny spår dag men nya spår    Vi hade i alla fall jätte trevligt och Robert hade gjort fika till oss när vi var kalla och blöta! Arrac var lite busig idag så jag sa att han var till salu. Dock så frågade tjejerna om Robert var till salu som bakar och städar, men han är INTE till salu   


Frasse gjorde ett kanonbra första spår! Där har vi en blivande spårhund! Julius gjorde också ett bra första spår dock lite jobbigt med separationen från Romeo som satt kvar och pep lite. Romeo har gjort framsteg sen sist men det var mycket störningar för honom som han lyckades klara av trots att det var svårt - KANONBRA JOBBAT!


Så alla var jättebra idag (bortsett från spårläggarna   ) Hundarna var kanon och Arrac kämpade på och fattade inte riktigt vad som hade hänt i skogen. Allt är jägarnas fel! Hade inte de förstört så hade de fått lägga ett spår var till Arrac på var sin sida av en väg vilket är omöjligt att korsa   


Tack för att ni kom och tränade med oss! Skitkul!


Arrac blev i alla fall super trött. Han fick ett uppletande medan damerna var i skogen och sen blev det promenad i skogen så vi höll ju på i nästan 3 timmar så han sover gott nu... Eller nää inte längre han sitter i Roberts knä och spelar dator....  

Av Emma Hammar - 21 november 2010 09:22

Ja snart ska jag ut och tärna hund. Visst en del snö har smält så kanske att vi kan spåra. Annars hittar vi på något annat skoj. Vi får se vad det blir?!

Av Emma Hammar - 20 november 2010 23:34

Tittade på en skräckis nyss med en kompis och Robert. Den var bra! Robert tycker inte det, men han sover till alla skräckisar!



Se den!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards