Hundreda

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Krockat med en lastbil

Av Emma Hammar - 20 december 2010 16:54

Har krockat med bussen idag med en lastbil. Jag lever och är ok, det ömmar i axlarna så jag ska nog åka och kolla det på akuten när Robert kommer hem och kan köra mig. Så det blir inget roligt bloggande idag...


Jag körde bara 5-10 km/h och kunde inte få stopp på bussen på grund av halkan och kör rakt in i en lastbil med en jätte container som står stilla vid en väjningsplikt. Det var en jävla smäll! Jag har inget bälte på mig då det inte finns i alla bussar till föraren så jag tar emot hela smällen i mina axlar då jag håller i ratten. Hela fronten var total förstörd på bussen. Plåten var knäckt ända upp på taket! Det är en gammal buss och är inte byggd för att gå sönder vid en krock såsom nya bilar och bussar....


Hade kört så fort som man brukar göra så hade jag kanske dött eller blivit fruktansvärt skadad. 


Nu fick jag rutan över mig och instrumentpanelen var vikt och knäckt framför mig...


Det var hemskt och jag blev fruktansvärt rädd! Sekunden innan när jag insåg att nu kommer det att smälla så blev allt helt tyst och jag ställde in mig på att dö. Den sekunden var så lång! Precis så som de gör när man ser på filmer... Sen PANG!


Smällen var så kraftig, den gjorde ont och det sprängde i örnen! 


Lastbillschaffisen kom rusade och frågade hur det var med mig och det enda jag kunde säga va...


- Jag lever... 


Sen började jag tok gråta och chocken kom! Jag hade en sån tur!

 
 
Frasse

Frasse

20 december 2010 18:59

Tack och lov att du inte körde så fort.
Du får en bamsekram av oss.

http://www.frassefrans.blogg.se

 
Ingen bild

Ronja

20 december 2010 21:09

Fy så otäckt det låter. Tur att det inte gick fort.. Kram och god jul

 
Gika och Diesel

Gika och Diesel

20 december 2010 21:12

Shit pommes frites! Vilken action! Vad bra att du verkar ha klarat dig utan större skador... Men kanske värt att kolla upp dig lite extra ändå...Du får en bamse kram av oss också!! Krya på dig!

http://thedogdiesel.blogspot.com

 
Elin

Elin

20 december 2010 21:30

kram!!!!!!!!!!!!!!
Viktigaste är att det inte hände dig något! Eller någon annan.

http://www.fluffmonster.blogg.se

 
Sussie & Peace

Sussie & Peace

21 december 2010 07:49

Usch vad läskigt!! Tur att du körde så pass långsamt ändå.

Kram från oss!!

http://nissepeace.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards