Hundreda

Alla inlägg under december 2010

Av Emma Hammar - 26 december 2010 22:06

Det blev ju ingen tävling för oss detta år då matten här i huset har haft för mycket att göra och lite där till. Varken haft tid med tävlingar eller träna klart inför dem Men nog om det och nu nya tag till det nya året 2011!


Nu sitter jag och tittar efter alla möjliga tävlingar som ligger inom rimligt avstånd och skrivit upp alla. Sen har jag jämfört med kalendern och kollat hur många som skulle funka... Drygt hälften rök. Tidigaste datumet jag kan är

  • 7/5 - Åkersberga
  • 14/5 - Nacka
  • 18/5 - Solna eller Södertälje

Dessa är i så jag funtar på att anmäla oss till dem, ja kanske alla om jag orkar... Sen kan jag 5 datum i juni (fast jag kan ha fått nytt schema på jobbet då eftersom vi har fått ny arbetsgivare på jobbet. Nobina tar över Busslink...) Så jag har ingen aning om hur livet ser ut då   


Tränar jag riktigt bra så räcker ju dessa tre datum för en LP1:a! Men då är det dags att sätta fart på träningen om jag ska fixa 1:a pris på varje tävling... Jag återkommer hur det blir med den saken    Om inte annat så är det tre dagar med nya erfarenheter! 


Lämna skogen och ut i verkligheten och börja träna!

Av Emma Hammar - 26 december 2010 22:02

Nu har Camilla valt sin valp från kennel Engsboda! På lördag den 1 januari 2011 kommer valpen hem till henne   Kan det bli en bättre start på det nya året???


Ska bli ett spännande år och jag hoppas att vi gör massa kul ihop allt ifrån träning till tävling! 


Grattis Camilla! Stor kram från oss!

Av Emma Hammar - 26 december 2010 18:49

Skit också! Vilket stolpskott i butiken som var värdelös på att hjälpa oss. Prövade selen i lugn och ro igen här hemma och Arrac kan ju knappt andas! 


Jag fick be snubben hjälpa oss flera gånger... han bara stack från oss... Ska man behöva be om hjälp flera gånger? Stannar man inte kvar tills kunden har fått hjälp klart? Arrac äår ju lite stissig i djuraffärer och kan inte stå still så det är svårt att se hur den sitter. När jag sen fick hjälp gång nummer tre så sa jag åt Arrac att stå stilla vilket han gjorde jättebra medan killen kollade hur selen satt. Han hade allt han behövde för att se om den satt bra. Han sa att Arrac kanske skulle ha en MINDRE (fast det var minsta storleken)... 


Då sa jag att jag tar den om den sitter bra. Då ryckte killen bort lappen på selen för att han inte hade tid att vänta på att vi skulle ta av den och så slog han in den i kassan. Jag hade ju inte tid att betala då jag tar hand om min hund. Husse fick hoppa in. Medan de sköter betalningen så ska jag ta av selen...


... som KNAPPT går att ta av! Arrac får panik och han håller på att kvävas. Jag andas och försöker ta det lugnt och tänker att det kanske är svårt att ta av för att Arrac är lite stissig.


Väl hemma i lugn och ro vill inte Arrac ha på sig den dumma selen igen. Vi tog det varsamt och satte på den igen. Och jag blir helt knäpp! Får ju knappt in ett finger i halsen!!! Den är FÖR trång i halsen och Arrac beter sig som om han får kvälvningar så visst fan är den för liten! Hunden måste ju kunna andas! 


Måste åka in i morgon igen och byta... men puckot drog ju bort lappen... byter de inte in den blir jag arg!


Som Bella sa "lyckan över selen var kortvarig..."

Av Emma Hammar - 26 december 2010 16:28

Varit i Arninge och Täby centrum idag. Ursch vad jobbigt det är att shoppa, framför allt med min misshandlade rygg  


Men nu har vi gjort några fynd så det var värt det! Ett Non-stop sele till Arrac för 549kr istället för 699kr   En lergryta på rea, goda korvar och salami på gammalt vis - mums! Lite nagel prylar (dock inte på rea) men det behövdes...


Ska ta lite kort sen på selen för att visa er hur det blev. Lite trång i halsen men det ska den tydligen vara! Nu måste jag beställa Baggenbältet på nätet då INGEN butik verka ha den eller så var den slutsåld... 

Av Emma Hammar - 25 december 2010 13:22

Måste ju visa vad det är jag snackar om!


       

Baggenbältet med ett expanderkoppel som dämpar ryck i både mig och hunden. Mer skonsamt mot våra kroppar!


    

Men vilket sele ska vi satsa på??? Först har vi Non-stop som är det dytrare och finare selet som ska vara väldigt bra i för Arracs's kropp. Det andra selet är Björkis som också är ett bra sele. Det skiljer 300 spänn på dessa två selar.

Björkis 405 kr

Non-stop 699 kr


Det är inte lätt vilket jag ska välja. Vill ha bra grejer till mig och min hund. Sen är frågan hur mycket jag kommer använda allt     Köper jag detta så måste jag fasen ut minst ett par gånger i veckan och inga ursäkter! Fixar jag det? Samtidigt så håller dessa saker hela hundens liv om man hittar på annats bus att göra med hunden. Sen kanske det blir roligare att ut och springa om man har ordentliga grejer som underlättar för en...


När jag var ute och sprang förut med Arrac så var det jättejobbigt att hålla i kopplet hela tiden. Och när jag koncentrerar mig på att springa bra så börjar hunden att dra??!!! Inte bra för varken honom eller mig. Ska man sprin ga på det sättet måste han springa vid sidan om mig! Och hur lätt är det att träna hunden det när man själv är otränad och inte orkar annat  än att koncentrera sig på sig själv!


Vad tycker ni? 

Av Emma Hammar - 25 december 2010 12:58

Mycket julklappar blev det även i år. Tycker julklappsberget borde minska nu när vi alla barn börjar bli vuxna. Bara min kusin på 6 år ät liten... Ja min syrra blir snart 16 men annars är det bara vuxna på julafton. 


Ska ta lite bilder sen men jag fick super fina ungsformar, köksknivar, salt- och pepparkvarn, en tomeskål, prydnads kuddar, kläder, löpare, tomtar, filt till hundarna, massa pengar och en snygg handväska!


Ja det var massa roliga grejer att få! Handväskan fick jag av Robert jag behöver verkligen en ny då jag har haft samma sen jag var 15 år... alltså i 8 år    En skitsnygg! 


Sen har jag ett "problem" jag fick ju massa pengar och jag kan inte bestämma mig vad jag ska köpa!? Funderar faktiskt på ett Baggen bälte, expanderkoppel och ett drag sele till mig och Arrac! Det är något som jag vill ha. Det enda jag kan komma och tänka på just nu i alla fall. Pengarna räcker precis!

Av Emma Hammar - 24 december 2010 09:39




  


Av Emma Hammar - 23 december 2010 17:34

Nu har vi tagit en jävel! Fasen de är överallt! Till och med i diskmaskinen!?? Hur fasen tar de sig in där? Ibland när vi tar ut den rena disken är det musskit på allt! Kul att äta på de tallrikarna...?


Husse lackade ur och köpte musfälla och la kattmat på den. Det tog inte många timmar...


Nu känsliga tittare så BLUNDA!!!



DÖD MUS! Han gick in i fel hus!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards