Hundreda

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Valpgos!

Av Emma Hammar - 2 januari 2011 17:37

Har varit och gosat med massor av valpar! Först var jag hos CarinaCaradee's kennel som har 8 små Aussie valpar! Nejdå jag ska inte ha någon valp. Carina och jag har gått några kurser ihop och har tränat tillsammans några gånger så jag hälsade bara på helt enkelt! 


Först gick vi en promenad med Arrac och Chilla som är nästan 9 mån äldre än Arrac. Djupsnö var det där vi gick, till och med hundarna fick mjölksyra    Arrac och Chilla gick i våra spår! Lata hundar sånna där Aussiesar   

      

Bus var det här!

  

Ja vad ska jag säga om lilla tjejtjusarnen som hänger där bak    Här ser ni i alla fall fina Chilla! Hon var "lagom" förtjust över Arrac och hans hormoner   Men hon gillade att leka med honom! 


Springa ikapp!


Tittade på får gjorde vi också! Arrac sa ingenting han tittade bara, sen när Chilla skällde lite så tittade han på henne och la på några skall han med... snabblärd???


En puss bild 


Efter en svettig promenad fick Arrac vila i bilen medan jag gosade med valpar! Alla bilder blev helt suddiga utom på denna söta lilla tjej!


Hon är tingad! Mer bilder finns på Carinas blogg.


Efter det bar det av iväg till Camilla som tog hem sin lilla underbara Jack igår!

Han var väldigt trött på eftermiddagen då jag var där, men han var på mig och "gosade ihjäl" mig flera gånger! Mysig kille den där Jack    Han ska ju bli Arracs nya kompis! De ska träna ihop MYCKET i sina liv    förhoppningsvis också busa men det dröjer eftersom han bara är en valp...

  

Suddig bild men jag måste ju lägga upp någonting på lilla sötnosen!


Sen fanns det galna barn också som ÄLSKAR att vara med på bild! Max 1,5 år och så här poserar han framför kameran! På vartenda kort! Kul unge      


Så mycket valpar blev det för mig idag! Mysigt! Så nu hoppas jag att Carina har hittat superbra hem till alla små valpar, det verkar vara bra!! Camilla snackar jag med typ varje dag så där har jag full uppdatering om vad som händer   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards