Hundreda

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Emma Hammar - 7 januari 2011 22:23

Tänkte bjuda på ett par bilder som Carina tog i söndags på promenaden. Hon hade ju en aning bättre kamera än jag och hon fick två bra bilder. 


Två nöjda aussies som har vallat in det röda fåret som ser ut som ett mongo (jag).

  

Aussiebus in action!   

Av Emma Hammar - 7 januari 2011 19:59

Jag sitter och letar på alla hndklubbar i närheten och privata instruktörer. Jag vill gå en kurs i vår eller på försommaren med Arrac. Jag vill lära mig personsök! En kurs i brukslydnad skulle vara kul också men framför allt söket. 


Vet du någon bra instruktör som håller sök kurser? Vill gärna ha några förslag   Vad är dina erfarenheter av den instruktören? 


Vill ha många kommentarer i detta inlägg   

Av Emma Hammar - 7 januari 2011 19:31

Jag och Camilla och börjat prata om en träningsgrupp som vi vill ha igång i maj. Så man har en fast träningsdag att träffas på och hjälpa varandra! Jag är redan med i en träningsgrupp men vad gör det med en till    Det blir i norrort så lite närmare och mer tillgängligt för mig! 


Vi kommer att köra med olika teman varje gång så att alla tränar på samma hundsport. Någon gång kanske vi spårar men annars kommer det att bli mycket lydnad.


Men också lite uppletande! 

En sommarbild då Arrac var 9 mån gammal och det var stekande hett den dagen. Var minst +30 garder i skuggan och i solen... var det ännu mer    Han letade på och gav järnet och hittade alla 4 föremålen i en ruta på ca 40 x 50m! Min lilla arbetsmaskin    


Det behövdes en liten sommarbild tyckte jag! 

Av Emma Hammar - 7 januari 2011 17:29

Haha nu har vi gjort lite nytta Arrac och jag! Utan någon som helst påfrestning på min kropp! (Så nöjd!)


Värmde upp med en promenad då han är lös och förstärker att han ska lära sig att gå nära mig. Lite inkallningar och det vanliga.


Medan jag höll på att leta en bra stund hemma hos pappa så passade Arrac och Frida på att leka och röja! Bra att han inte blir kall! 


Sen så hittade vi allt och gick ut och körde! Se själva vad vi hittade på! Fick låna med mig hem så nu kan vi göra detta några gånger i veckan   Det är första gången så Arrac vet inte exakt vad som ska göras men det ser helt ok ut för att vara första gången! 


Av Emma Hammar - 7 januari 2011 14:34

Nu ska jag och Arrac ta en sväng förbi pappa och se om han har lite utrustning att låna ut till oss. 


Emma har en plan!


Nu har jag kommit på ett sätt att träna Arrac som INTE påverkar min kropp och jag får ingen som helst belastning   


Fortsättning följer.... 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards