Hundreda

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Emma Hammar - 22 januari 2011 15:35

Hoppas att alla har en trevlig lördag. Alla bloggar ligger och vilar nu så det måste ju innebära att ni har roliga saker för er?! 


Väntar på uppdateringar och önskar alla en riktigt trevlig helg!

Av Emma Hammar - 22 januari 2011 14:00

Mitt lilla busfrö har också jobbat. Säg den dag han inte får jobba? Finns nog inte. Han får ALLTID göra något litet, lite nyttogöra hemma åtminstone. 


Läggande under gång med bra fokus!

 

Inkallning


    

Fritt följ


 

Läggande under gång


Ett uppletande i skogen  


Leka lite också!

 

Jättekul att leka med bollen. Husse kastar mycket längre än matte!


Över lag gick träningen sådär... Inte katastroff men inte exemplariskt heller. Lite ljummet mitt i mellen    

  • Fria följet ser ut som hej kom och hjälp mig... 
  • Inkallningen är BRA! 
  • Läggandet är ok men han bjuder lite för ofta på det (t ex under fria följet kan han bara lägga sig...)
  • Uppletandet där bytte han föremål idag... Inte så bra. Arbetslusten är det inget fel på! 

Det var det vi tränade på idag. Kan inte vara på topp jämt. Han har varit så duktig de senaste dagarna så han kanske bara behövde få BUSA av sig idag! Han är ju trots allt ung   



Av Emma Hammar - 22 januari 2011 13:54

Idag har min stora Mastiff korv fått jobba lite. Hon förtjänar också att jag skriver lite om henne! Hon hade fått jobbat längre om det inte vore för att hon stack under en inkallning för att jaga nått i skogen    Nej då hon har INTE jagat ett djur. Hon drar på dofter och hon stannade när vrålade på henne och så kom hon lunkande tillbaka... Det är inte lätt när man har ett liv fängslat i koppel...


För er som inte vet så har Zelda Artros och får inte hålla på att springa. Hon måste gå i koppel och får bara gå korta promenader om ca 15 min per gång   


Ibland måste man våga ge sina hundar förtroendet att vara lösa. Nu miss skötte hon sig och då tog jobbet slut. Men innan det så hade vi ett lyckat tränings pass   


Zelda redo att jobba!

  

Zelda i en inkallning! Ja en kort eftersom hon inte ska springa, men lite måste hon få!


 

Snyggt fotgående med en tungbild. Man kan även om man är en Mastiff balndning!  

Av Emma Hammar - 22 januari 2011 10:35

Har inga planer för dagen. Tänker nog bara göra det som faller mig in (ungefär så som jag har gjort de senaste 5 veckorna   ) Tänker vara med husse idag, vi liksom umgås nästan aldrig nu för tiden... I morgon får jag och Arrac besök och det ska bli kul!


Nu sitter jag och tittar på lite objektiv som jag skulle vilja ha till min Nikon D60. Jag vill kunna ta bra bilder på håll, fånga skarpa bilder i fart. Så det är mycket hundträning jag vill fota! 


Finns det någon där ute som är bra på sådant? Jag är bara en amatör på foto   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards