Hundreda

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Aussie röj i skogen

Av Emma Hammar - 23 januari 2011 18:03

Idag kom Gunnika och Diesel på besök för en långpromenad. Diesel är en mini Aussie på 10 kg om nästan hälften så liten som Arrac. Han har dock mycket päls så han ser inte så liten ut i jämförelse med min taniga lilla plutt. Bra bilder blev det också på träffen. Vi gick på ett helt nytt ställe som jag och Arrac inte varit på förr, fast jag bor här   


Det blir mycket bilder från dagens promenad så jag låter dem tala, då bilder säger mer än tusen ord!


Tänkte bjuda på en liten kul bildserie som visar på en flygande Arrac!


Arrac flyger in framför Diesel!

   

Springer ifrån...



Ja Diesel är där bakom!

    

Här  kommer de!  


Det var härligt att vara ute idag i solskenet och bara prata hund! Jag är så tacksam för alla som har varit så gulliga och hälsa på mig och liva upp stämningen här i sjukstugan! 


Jag och Gunnika har snackat om allt möjligt men det är väl typ 99% hund och träning hihi!


Jadå det blev fler bilder!


Här var när de släpptes lösa i början av promenaden

 Det syns vem som är yngst och spattigast. Arrac försöker fjäska och Diesel är lite svår flirtad.

  

Lekinvit från båda 


 

Aussies leker tufft, men jag lovar att detta var lek


Röj på ängen! Diesel var lite stött idag att Arrac var snabbare än honom. Jag tror han är van att vara den snabbaste hunden... Får fråga matte Gika!

  

Hit gick vi! Visst var det fint?! Sen vände vi och gick hem, bort från solen...


Sen gick vi in i värmen och drack varmt te och fikade på en kladdkaka som Robert hade bakat åt oss. Det var perfekt efter promenaden!


Jättekul att ni kom! Vi är trötta, belåtna och glada           

 
 
Elin

Elin

23 januari 2011 19:22

hihi, va gullig du är! :) känns som mina hundar ser ut som KAOS ibland :)

Vilka härliga bilder på Arrac & Diesel, som ying och jang!

http://www.fluffmonster.blogg.se

 
Gika och Diesel

Gika och Diesel

23 januari 2011 22:12

Tusen tack för idag! Det var så himla roligt och vi kommer gärna tillbaka! Och ja, du har rätt, Diesel är van att vara den snabbaste hunden, så han var nog lite frustrerad över att Arrac sprang ifrån honom...!

http://www.thedogdiesel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards