Hundreda

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Emma Hammar - 25 januari 2011 23:37

  

Fick lite bilder av Gunnika från i söndags och så här söt var jag ute i skogen   Trodde att jag gillade hundar och var hundtränare men bilden tyder på annat...

Av Emma Hammar - 25 januari 2011 23:05

Blev en spontan och rolig kväll. Jag och Sanna har skrattat till vi kiknar! Vi har lika "dålig" humor som många människor inte uppskattar    Vi käkade middag och Sanna fick väl sig en smärre chock av att se hur mycket jag kan käka så långsamt som jag äter    Här stressar vi inte i oss maten inte! Hon bjöd på fika och det blev två bullar över som hon så snällt lämnade som nu Zelda har ätit upp! Låg tomma påsar över hela golvet i bitar och inga bullar! Hon hade också käkat 1kg lam/lever snittar!!!! Påsen har stått på samma ställe på bänken i en vecka och nu tog hon den!!! Så hennes straff lär ju bli en dålig mage   


Efter fikat gick vi ut (då inte Zelda, hon blev väl så sur och därför käkade bullarna!) Vi pratade och hade kul. Vi hade hundarna kopplade på vår mörker promenad de måste inte vara lösa jämt.


Arrac överraskade mig med att gå fint i kopplet 90% av tiden. Han går i princip aldrig bra i koppel med andra hundar. Han börjar väl lära sig! Han bjöd på slakt koppel självmant!


När vi kom tillbaka så var klockan 22:30 vi har gått i över 1h 20 min!!!! Hihi mysig kvällsrunda   Vi hade en riktigt bra kväll!

Av Emma Hammar - 25 januari 2011 17:59

Nu har grindarna till min lilla Peugot kommit! De är special tillverkade då inte många gör grindar till småbilar. Nu hoppas vi bara på att de passar. Får se om husse orkar sätta upp dem i bilen i morgon! Ville veta hur det blev   


Jag överlevde jobbet idag. Kändes lite skönt att jobba (bortsett från att nacken är stel). Men bara att komma ut ur hemmet och komma tillbaka till verkligheten kändes bra. Började med halvdag, alldeles utmärkt! 


Nu ska jag hjälpa Robert med maten... eller snarare titta på... jag får fortfarande inte belasta mig i onödan. Jobbet först sen hushållet   Men jag kan ju hålla Robert sällskap så blir han gladare och maten blir godare! Vi får nämligen middagsbesök av Sanna! Se om hon och Viggo hinner/orkar med att gp en sväng efter middagen?!

Av Emma Hammar - 25 januari 2011 09:41

Idag blir det jobba, börjar klockan 13. Bussigt värre så är det lite typ storm idag och troligen får jag köra någon skit buss... Bra början   Jag tror inte jag har fått några psykiska men efter krocken men man vet aldrig! Däremot kommer jag nog att köra lite försiktigare än vad jag brukar. Jag har ju trots allt fortfarande ont och trött efter de senaste veckorna. Jag ska ta det lugnt och blir det läskigt så jag jag min Robert där  

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards