Hundreda

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Emma Hammar - 27 januari 2011 23:02

Nu blev jag bara så där galet inspirerad att sätta mig och måla! Jag har suttit på YouTube och tittat på massa "speed painting" och nu vill jag teckna! Dock är jag så trött och ögonen är torra, inte alls bra om man vill måla. Ska jobba i morgon och vet att jag fortfarande behöver mycket sömn...


Jag önskar att jag kunde lova mig själv att måla på lördag men fram tills dess kan mycket hända och jag kanske inte alls sätter mig ner och gör det.


Har lite många järn i elden nu och jag skulle vilja göra klart lite saker... Ska skriva kallelser till kurserna i helgen. Har 4 påbörjade böcker som jag inte har läst ut. Har mina sockor att sticka och jag har gjort en halv... Tavlan på Zelda är inte klar så den borde jag göra klart då jag började på den i november 2007 så det är ÖVER 3 år sedan!!! Jag är så dålig på att göra klart saker som är till mig själv! När jag gör till andra så lägger jag mer krut i det men jag unnar sällan mig själv att bara göra något till mig själ.


Känner att jag borde göra klart Zelda innan jag börjar med något nytt... Jag har lite bilder på tavlan jag håller på med på Zelda som jag kan visa... Det är en del kvar men grov jobbet är ju gjort!


            

Steg för steg bilder tagna i november 2007



Ja som sagt är det mycket kvar men jag borde bara sätta mig och göra det. Jag vill ha den på väggen ovan för Zeldas egna soffa! det går ju relativt fort om jag bara sätter fart!

Av Emma Hammar - 27 januari 2011 14:57

Det har blivit mycket hundpromenader nu under januari vilket både jag och Arrac uppskattar! Han blir bättre och bättre på att gå i koppel med andra hundar. Tidigare paddlade han sig fram i kopplet och drog 110% av promenaden när det var med en annan hund. 


Nu har vi varit ute och gått 2h 40min men grannen! Jättebra träning då vi ofta möter varandra ute. Vi ska gå en sväng i morgon också. Jag jobbar ju så det blir max en timme så jag hinner till jobbet också   


Hennes hund heter Baloo och är en blandras med mestadels labbe och är dryga 2 år. Vi gick först och sen fick de leka på en äng och det gick bra! Arrac tycker att det är roligt att leka. Sen gick vi kopplade resten av vägen hem. Det är så nyttigt för Arrac att lära sig att gå kopplad med andra hundar. Men som sagt skötte han sig bra idag i kopplet! 


   

IPhone tar rätt hyfsade bilder ändå! Fint väder och hundar som leker! Mysigt   


Arrac bus laddar på Baloo... Hihi

Av Emma Hammar - 27 januari 2011 14:48

Jag fortsatte att träna apportering efter den förra filmen jag gjorde. Har avancerat lite i apportträningen och börjar gå in för apporteringen för klass 2. Jag har börjat jobba lite med att apportera i rörselse utan pip och tugg. Hörde något pip under träningen men såg inget tugg. Det var ett bra träningspass, detta var det första passet där jag noga har kriterat HUR jag vill att han apporterar i rörelse! BRA! 


Av Emma Hammar - 27 januari 2011 09:25

Nu finns det bara platser kvar på några kurser. Man kan fortfarande anmäla sitt intresse för en reservplats.


Här är de kurser som har platser kvar som hålls i Norertäljes Sositetspark utom klicker kursen.

  • Vardagslydnad 1 - 4 platser kvar
  • Valpkurs - 1 plats kvar
  • Hundmöteskurs - 3 platser kvar 
  • Klickerkurs i Arninge - 3 platser kvar

Övriga kurser är fulla. Det finns platser kvar på dem som observatör som kostar halva kurspriset. Då går du utan hund för att lära dig det vi gör på kursen. Du har samma rätt som övriga deltagare att ställa frågor och maila mig under kursens gång. 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards