Hundreda

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Emma Hammar - 4 februari 2011 22:37

när vi skulle ta oss ner till Vårgårda... Först snurrade vi i Örebro som ni vet för att hitta lite käk till oss människor. Sen bytte vi förare så jag fick vila lite. Camilla tog resten av resan ner. Väl vid Vårgårda tar vi av vid McDonalds och ska följa väg 42 mot Borås... Jag set ett till McDonalds och frågar Camilla om det finns 2 st donken i Vårgårda... hon tittade på mig och sa att det var samma vi svängde av vid... Hallå vi har kört i en kvart och inte kommit länge än dit vi började... *suck igen*


Klockan börjar liksom bli mycket nu! Har följt skyltarna men ändå åkt i cirklar... vi fortsätte på väg 42... problemet var bara att vi hittade väg 42 men inte vilket håll det var så vi testade. Efter en bra stund inser vi att vi är på väg mot Trollhättan! *Suck*


Vände...


Camilla säger till mig att jag var som en berusad person och hon tyckte att det var asläskigt då jag inte svarade henne normalt och sluddrade... Jag tyckte att jag var "med" hela tiden. Förmodligen var jag så trött så jag kanske "halv sov" typ ett sådant läge jag skulle ha kunnat nicka till... tur att jag var passagerare nu! 


Efter telefon samtal med Häst och Vagn Bed and Brekfast så hittade vi fram. Vi skulle aldrig ens ha svängt av vid Vårgårda! Inte den avfarten i alla fall...


Men vi kom fram! Typ en timme senare än planerat!


Tävlingslydnaden idag då

Vi gick igenom alla klasserna 1-Eliten. Nu har vi det klart för oss hur det ser ut i regelboken och hur momenten ska gå till. Vi gick igenom positiv förstärkning, vilket jag och Camilla kan väldigt bra. Det var bara grunder så inget nytt där, men det kommer när vi väl börjar träna med hundarna sen att vi lär oss nya sätt att belöna osv... 


Vi avslutade med att träna hundarna lite i omvänt lockande. Detta kan jag och Arrac så jag ville ha lite försvåringar. Först tittade Emelie på oss hur det såg ut och gav mig sen nya ideer! Toppen! Hann dock inte träna dessa idag men ska snart göra det   


En riktigt trevlig dag! Hel nöjd och tror att Emelie kommer att leva upp till våra förväntningar på kursen! Längtar till i morgon men behöver en hel del sömn då jag inte sov alls i natt... 2-4 timmars sömn kanske...


Sov Gott! 

Av Emma Hammar - 4 februari 2011 17:51

Nu har vi kommit hem från första dagen på kursen. Vi har haft jättekul! Emelie är hur gullig som helt och mycket duktig, är helt övertygad om att det kommer bli en jätte trevlig kurs! 


Detta blir ett kort inlägg då vi vill gå och göra oss lite middag men jag tänkte berätta lite mer utförligt senare hur det har gått idag och hur resan ner hit gick... 


Så nu blir det oxpytt med rödbettor, mat som går att göra i en micro   Sen blir det chips, popcorn, godis och Roberts mocka rutor som han bakade till oss igår   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards