Hundreda

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Emma Hammar - 7 februari 2011 22:52

Nu är datumen satta för kursen i tävlingslydnad. Det kommer bli fokus på förberedande lydnad, klass 1 samt klass 2 för de som har kommit dit. 


Så som jag vill träna lydnaden är att lägga grunden för att nå eliten. Alla kanske inte måste komma till eliten men jag förespråkar för att träna in momenten så att de går att bygga vidare på så man har lättare att nå de högre klasserna! 



  

Datum: 13/4   20/4   27/4   4/5   11/5   25/5 

Plats: Rö

Pris: 700 kr 


Onsdagskvällar kl.19:00-20:30 

Av Emma Hammar - 7 februari 2011 21:21

Nästan alla kurserna är fulla under våren! Jättekul att så många vill gå kurs! Har flera som står som reserver och trycket är stort på de specialinriktade kurserna! Superkul! Många nya ansikten kommer jag att se på kurs men även många redan bekanta! 


Har plats kvar på 


Valpkurs - 1 plats

Vardagslydnad - 4 platser

Klickerkurs - 2 platser


Sen är alla andra redan fulla, och folk har redan bokat sig på intresselistan för höstens kurser (dessa är inte planerade, men chansen ökar om du visar intresse att jag drar igång just DEN kursen).

Av Emma Hammar - 7 februari 2011 20:04

Jag och Camilla hade ju några timmar på oss att roa oss bäst vi ville på vägen hem igår så det vi bland annat gjorde var att göra träningsplaner till våra hundar. 


Så här ser Arrac's plan ut. Det är de saker vi ska fokusera på samt vilka mål vi ska uppnå på sex veckor. Vissa av dessa moment måste "göras om och göras rätt" då vi har fått slarv, frustration samt tugg osv medan vissa är nya moment och andra ska vidare utvecklas! 


Fokus

Många typer av störning från människor – gå runt, hoppa, prata

Hundar som går runt, kamplek med avstånd

Människa som lockar med leksak

10 sek på alla störningar


Fot

Baklängesfot

En bra ATTITYD, rätt position

10 m framåt

Utan störning


Backa

2,5 m rakt bak

I position

Utan störningar


Ta i övning

10 meter!


Ligg

100% snabba lägganden


Hakan i marken

Shejpa in hakan

Stadga – omvänt lockande

Ligga med störningar 1 min


Stå

Snygga till Hopp-Stå

Stå i 5 sek


Apportering

Apportera vittringspinne utan tugg

Hålla i 5 sek

Underhålla klass 1 apportering


Tandvisning  

Kommando ”visa”

Träna med minst 5 nya människor


Inkallning

Bra underlag

Behåll fart

Snygga ingångar

Leksak mitt i inkallning (behöver medhjälpare)


Hopp

Beställ ett hinder


Är du sugen på att veta vad allt betyder så får du gå en kurs   

Av Emma Hammar - 7 februari 2011 11:33

Vi är så glada att Emelie satte ihop den här utbildningen till oss! Jag har inte hittat någon som har just utbildning för instruktörer med Elitsatsning i ett paket! Jag har hittat kurser givetvis som man kan gå med sin egen hund men det är ju inte en instrukörsutbildning för det. Sen kanske man någon gång går sånna kurser för att bygga på med i sin kunskaps bank! Men skit i det nu för jag är så glad att vi har börjat denna hos Emelie!


Vill visa lite från praktiken vi hade igår sista dagen under den här helgen.


Första passet tränade vi fokus med störning. Patricia är vår störning och Arrac ska hålla fokus trots att hon rör sig runt oss. 


Vi tränar baklänges fot och Emelie instruerar oss. Jag gömmer mig som ni förstår bakom kameran. Till vänster ser ni Patricia och hennes Tindra, Emelie och sedan Camilla som lånar Vinna.

  

Patricia och Tinda tränar på med baklänges foten ooch har bra fokus

      

Emelie tittar hur det går för oss. Arrac vill gärna studsa vid min sida. Vi kollade på fart och belöningsplacering och vi löste det fort!


Sådär ja! Nu har han en bra attityd, fart och placering. Givetvis ska vi vända på steken sen    Så vi går åt rätt håll   


  

Camilla tränar baklängesfot med Vinna


Lilla Jack var med men lite trött kille. Han är bara 13v gammal! Emelie håller honom medan Camilla är agerar störning åt Patricia och Tindra som tränar på fokus!


Det var lite som vi gjorde igår. Vi har gått igenom massa grunder som lägger en bra bas för att ta oss till Eliten!!! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards