Hundreda

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 22:58

Tränade lite nu på kvällen. Började träna på backa men insåg snart att det låg för mycket skit i vägen så vi behöver mer plats... Bytte moment och tränade stadgan på hakan i marken, vilket var ett bra träningspass. Husse hjälpte till att försöka putta honom ur position samtidigt som det ligger godis framför nosen! Han rörde sig inte ur fläcken!!! Duktig hund    Han spände givetvis kroppen för att ligga kvar när vi puttar på honom.


      

Klicka på bilden för att se dem i  större format. Det är katt mat som ligger framför nosen på honom. Började med tre bitar men kunde snart ta flera. Jag rörde mig runt honom, hoppade och tjoade! Arrac ligger stilla!


Körde även lite fokus med honom och här hjälpte husse till att försöka locka honom ur position med en leksak. Först blev Arrac helt fokuserad på leksaken men satt kvar i position hos mig. Snart kom han på vad han skulle göra och tog mer och mer kontakt med mig. Efter 1-2 min höll han konstakt ögonkontakt med mig oavsett hur mycket Husse viftade med leksaken! Han till och med drog leksaken i ansiktet på Arrac och längs läpparna på honom men min lilla kille höll kontakten även då! 


Som belöning kampade vi med leksaken! Mattes älskling!   


Av Emma Hammar - 16 februari 2011 21:32

Jag insåg idag då jag inte klarar att hålla värmen av att vara ute och träna i 1,5 timme. Hur ska jag då klara av söndagen utan att dö eller frusa fast!?


Jag måste dra till XXL på lördag och inhandla mig ett underställ, en rejäl fleecetröja samt sockor som håller värmen fast man står stilla! Finns sådant?


Har du andra tips och råd till mig så är jag tacksam! Jag ska stå stilla enhel dag ute i kylan och instruera massa glada hundmänniskor i lydnad! Så jag måste hålla mig varm så jag har full fokus på min deltagare!


Kosta vad det kosta vill!!!! Måsra hålla mig VARM! 

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 20:40

Jag har fortfarande 1 plats kvar på valpkursen som börjar på söndag! Har även platser kvar på vardagslydnaskursen!


Det är inte för sent att anmäla er till dessa kurser!


Resten av alla kurser i vår är fulla och flertalet ekipage står på kö till reservplatser! Det är verkligen kul att så många har börjat hitta till Hundreda! Jag måste börja starta upp flera kurser så alla inte får plats   

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 20:31

Då var man igång igen med hundträningen! Kul! Vara sjukskriven är inte så kul... Skönt de första veckorna men blir fort tråkigt.


Idag har jag tränat en familj i 1,5h timme där vi underlättade promenaderna då de har flera hundar. Vi gick även igenom inomhusaktivering. Mycket prat blev det i början och en hel del tid gick åt ute för att strukturera upp hundarna. De var nöjda och glada när jag gick och då känns det rinktigt bra att vara på jobbet!


Det är jätteviktigt för alla hundar att ha rutiner som de känner sig trygga i även under sin promenader. Det är jag noga med på mina egna hundar också!


Sen var en till privatträning där det var koppelträning. De jobbade på jättebra har gjort framsteg sen sist vi sågs! Jättekul och även här lämnade jag en nöjd matte och hund! Jag var stelfrusen och kunde inte känna mina tår men vad gör det när man har så himla kul på jobbet och att det man gör blir så uppskattat!


Tack för idag alla mina ekipage som har jobbat på jättebra idag!


Väl hemma tände jag brasan och la mig i soffan om mös med hundarna! Glömde dock att öppna spjället så nu har vi flytt ut från vardagsrummet och vädrar ur! Vi får gå ner om en stund igen så vi inte förgiftar oss!

    

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 10:44

Den här veckan började jag jobba fullt igen så idag blir det en problemhundsträning och en privatträning. Så nu är jag i full gång igen!!! Kul att få jobba med sina egna grejor ett tag också! 


Igår blev det lite hopp-stå träning för Arrac's del, ska fortsätta lite på det idag känner att jag måste ta tag i den träningen igen så vi kan komma vidare på det! Det är ju bara 3 månader kvar tills vi ska debutera i lydnaden! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards