Hundreda

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Emma Hammar - 22 februari 2011 11:20

Var ute med grannen och Baloo idag. Är lite slö och oengagerad idag, fortfarande trött efter helgen. Blev ingen bloggande igår när jag kom hem eftersom jag var så trött att jag inte ens vet vad jag heter!


En liten filmsnutt från promenaden idag då Baloo sprang in i skogen och hittade den mista pinnen som fanns. Arrac leker aldrig med pinnar men idag hittade han tjusningen för det   



Tränade lite platsliggning igår som jag hade tänkt skriva om. Trände ute och ville bara kolla av hur vi ligger till i träningen. Jag hade tänkt mig 3min och se vart det landar.


  • I position, sitt, ligg, lämmna 15 m 
  • Första min låg han med huvudet uppe
  • Efter 1 min la han ner hakan i backen! BRA!
  • Efter 1,5 min sjönk han och blev ett med marken - BRA!
  • Efter 2min 7s blev han lite rastlös. Han höjde huvudet lite, la ner hakan igen och upprepade detta ett par gånger. 
  • Vid 3 min 5 sek la han sig på skinkan
  • Jag återgick till Arrac, satte honom på kommado sitt
  • Frikommado - LEK!

Han var jätteduktig! Har aldrig lagt honom så här lämge ute i kylan. Han klarade de två första minuterna jättebra! Detta var utan störningar. Jag vill att han ska klara minst 3 min utan störningar och givetvis 2 min med störningar innan tävling   


Sen tränade jag en platsliggning med Arrac och Zelda. Husse var förare till Zelda. Men hon reste sig och gick runt och nosade. Arrac sneglade mot henne och sen mot mig och så la han ner hakan i marken! Såg ut som han tänkte "nu försöker matte bara lura mig att resa på mig! Jag ligger kvar!". Nu är inte Zelda en så jättestor störning för honom men han klarade det bra. Jag bad även Robert och Zelda att gå runt Arrac. De gick så nära att Zelda trampade honom på svansen. Arrac ligger kvar   


Men vi måste jobba mer med hakan i marken! Så den är där hela tiden. Håller på att döpa beteendet till "plats". 


Allt för nu!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards