Hundreda

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Emma Hammar - 26 februari 2011 19:49

Klockren hundträning! Du tränar på samma gång!


Av Emma Hammar - 26 februari 2011 19:40

Har effilerat Arracs öron nyss. Massa hår borta och lite bättre blev det. Han tröttnade så jag är inte färdig. Kolöar man på den tidigare bilden jag la ut i dag med min blåa strumpa så ser man att det är en liten förbättring på hans fluffiga öron   


  

Av Emma Hammar - 26 februari 2011 19:31

Ett litet snabb klipp från våran träning idag. Jag har lagt till störningar i "hink träningen" med ny miljö, människor, bilar, Jack (vid sidorna och framför). Då jag inte hade någon hink så är det min handväska som ligger på marken!


Arrac tyckte det var lite jobbigt att springa rakt emot Jack då detta är ett ohyffs i hundspråk att springa rak emot! Men han fixade det, lite lägra fart ut men det var bra jobbat!


Bjuder på lite av träningen vi hade inne med luktdiskrimineringen. Det är jordnötsolja de ska markera. Arrac kom så långt att han självmant markerar detta, fast det har jag inte på film. 


Av Emma Hammar - 26 februari 2011 16:05

Kom nyss hem från problemhundsutbildningen idag. Det var fördjupad raskunskap och luktdiskriminering på schemat som vi även kommer fortsätta med i morgon. 


Det var kul att jobba lite med hundarna, filmade en del också så jag tänkte klippa ihop någon filmsnutt att se på från dagens träning. Jag och Camilla tränade även lite farmoment innan vi började dagens utbildning. Har även detta på film   


Lilla Jack som nu är 15 v gammal och 18,9 kg tung! Då vill jag notera att Arrac bara väger 17 kg!!! Jack är alltså redan större än Arrac!

  

En bild på Arrac och min fot samt smulorna från min lunch som jag sitter och äter   


    

Mysig bild på Camilla och Jack som precis har tränat lite luktdiskriminering och nu bara myser och gosar! 

Av Emma Hammar - 26 februari 2011 07:58

Ska alldeles strax åka och träffa Camilla och Jack en timme tidigare så vi kan träna hundarna innan utbildningen så är de förhoppningsvis trötta och nöjda så kan de ligga hela dagen och lyssna på lite teori   


Tart med mig film kareman så får vi se om jag får ihop någon film!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards