Hundreda

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Emma Hammar - 28 februari 2011 22:59

Jag hann med lite träning idag innan jobbet. Körde lite fritt följ och då position i rörelse i form av baklängesfoten. Det tror jag kan passa Arrac coh snygga till hans gräsliga position. Måste verkligen  köra detta i stort sett varje dag om vi ens ska få några poäng i linförigheten i LK1!




Nädå jag belönar inte detta som en position nu på biloden jag har jag bara sagt "ska vi jobba?" till honom och då vill ja ha hans fokus och en trelvig attityd som vill jobba! Det det fick jag! 


Sen har jag jobbat i 10 timmar, men varit hemmifrån i 11 timmar med restid till och från jobbet.... Morr och trött! Har samma tjänst i morgon! Hoppas på att jag kommer ur sängen i morgon efter den här dagen så jag kan få lite träning då också!


God natt!

Av Emma Hammar - 28 februari 2011 08:18

Vaknade för en stund sen, tidigt för att vara mig. Men jag la mig i sägen innan 21 igår kväll! Så jag har sovit i 10 timmar! Ändå trött... inte så farligt jag tror jag kommer igång snart. Kanske ska gå en tidig promenad för ovanlighetens skull! Drar till jobbet vid kl. 11


Insåg igår att det bara är drygt 2 månader kvar till tävling för oss! *glurp* Vi har mcyket kvar att göra. Skriver upp det vi har att göra med det viktigast först


  • Fritt följ 
  • Platsliggning 
  • Ställandet - få det klart (lägger nu in det i rörelse)
  • Läggande under gång - Han han det bra men bjuder på det även under fritt följ...
  • Hoppet - går nog fort att lära honom 
  • Inkallning - måste träna på bra underlag så han inte halkar. Han kan dett bra!
  • Apporteringen - underhålla 
  • Tandvisning - med nya männiksor 

Detta var momentens priotitering men sen finns det massa annat som vi måste hinna träna! 

  • Stöningsträna - med andra hundar runt och andra tokiga störningar. För att han ska ha en högre störningströskel, även mot nya störningar som han inte har tränat mot. 
  • Tävlingsträna 
  • Uthållighet - jobba ett helt pass utan lek och godis! 
  • Attityden! 

Ja vi har en hel del att tärna på. Mycket finns redan men det som är värst är våran linförighet! Har inte tränat det på hela vintern då jag behöver extra ögon på mig som kan hjälpa mig med hur det ser ut. Vi har dålig position och uthållighet. Kontakten är fin och attityden är kanske lite för glad    


Jag behöver träningshjälp! Någon sugen på att träna? 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards