Hundreda

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma Hammar - 19 februari 2011 10:52

Håller på att göra mig i ordning för att dra iväg till Arninge och handla. Jag är väl som de flesta tjejer som går runt och gör sig i ordning, hämtar en borte där, underkläder där och kläderna på ett annat ställe. Nä inte riktigt så illa. Men när jag skulle stänga graderoben för att jag var färdig med allt så hittar jag detta...



     


Säg hej Strumpan! Ja det är min katt strumpan som ligger i min troslåda!!! Kommer få riktigt håriga trosor nu   Ja vad säger man... katterna kan man fasen hitta överallt. De till och med skriver med folk på msn! 

Av Emma Hammar - 18 februari 2011 12:37

Var ute med Baloo idag på promenad. Först gick vi en bit innan de fick busa av sig. Det var flera veckor sedan de lekte, vi har bara promenerat. Men idag kunde de få leka lite. 


Sen körde jag ett uppletande med Arrac på 4 föremål! Han hittad einte det sista föremålet är en gummileksak. Gummi tappar mycket dogt i minusgrader så den är svår att hitta i snön. Tog in Arrac och skickade ut Baloo, inte för att han vet vad man ska göra, han sprang runt och kolla Arrac's spår. Sen skickade jag Arrac igen och då hade han motivation! DÅ hade ju han vilat också men han hittade då den dirket!


Bjuder på hundbus   


Av Emma Hammar - 18 februari 2011 12:06

Har fått några mail om Hurttas fina halsband. Såg dock att jag har lagt upp fel bild! Jag har köpt halvstrypet till Arrac! 


Jag som är emot stryphalsband vill då tillägga att jag har köpt en storlek större till Arrac! Han har stl. 40 men detta är stl. 50! Då blir han inte strypt alls! Jag har detta då vi går promenader då jag vet att han kommer att vara lös och när vi tränar då den är så lätt att dra av! Slipper spännen   

Men som ni såg i den förra bilden så finns också de snygga fasta halsbanden! Svårt att hitta på nätet. Men DjurMagazinet har Hurttas oranga kollektion. Tror även att de har det fasta halsbandet, men vill inte lova något. Annars går det ju att ringa till buktiken: 08-756 82 00

Av Emma Hammar - 18 februari 2011 09:35

Åå idag är det fredag så skönt! Har en kort tjänst idag så jag börjar sent och slutar tidigt   Ut och gå ordentligt med Arrac vilket jag inte har gjort på hela veckan. Där är det min underbara Robert som har gått ut med hundarna! 


Imrogon ska vi åka till XXL i ARninge och handla varma kläder! Tänkte ta med hundarna så kanske jag tränar lite på parkeringen innan man drar hem så han får lite miljöträning! Zelda vill helst slippa den miljöträningen då honom tycker att dte är lite läskigt... Hon får stå och krama husse och titta på   


Sen sparkar vårens kurser igång på söndag! Ska bli så kul att träffa er alla, båda gamla och nya ansikten! 

Av Emma Hammar - 17 februari 2011 17:42

Idag kom Arrac's nya halsband! En Hurtta Lifeguard reflex halsband. Han fick ett orange! Riktigt bra grejor! Nu syns vi när vi är ute utan täcket också   

Av Emma Hammar - 17 februari 2011 16:43

Nu har jag fått hjälp med 2010 års bokföring, lite knas var det men det löste sig! Hade i alla fall alla kvitton på plats! Tur! Det är inte så lätt det här med bokföring... 


Sen var det en ny privatträning på eftermiddagen. Det blir en del aktivering och koppelträning. Kul med nya människor! De var lite sugna på min vardagslydnadskurs som börjar på söndag! Får se om de också hakar på?! 


Nu funderar jag på om jag bara ska ta dte lungt ett tag. Har lite mer bokföringsjobb att göra nu när jag har lärt mig mer och ska rätta till en del missar! Skatteverket är lite väl krävande det ska stämma i pärmen, i programmet och på kontot    Sen vill jag träna mina hundar lite också. Måste få till det här ställandet! Det är den enda moment som jag inte har fått in en helhet på. Nja föresten så ljög jag... min linförighet ser för taskig ut! Fast han är otroligt söt när han skuttar av lycka bredvid mig! 


Kan man få charm poäng tro?   

Av Emma Hammar - 17 februari 2011 08:29

Blir mer jobb idag. Ska först till Revisorn och gå igenom all ekonomi. Det här är den mindre roliga biten i ett företag. Fast lite kul tycker jag att det är   Jättebra att ha en revisor som kollar igenom om man har gjort rätt eller fel.


Sen blir det att åka till Älmsta för en ny ptrivatträning! Här åker man långt för att jobba - nice! Efter det ska jag nog ta det lite lugnt hemma... Fast jag måste kolla igenom mina kurskompendium inför söndag, så lite jobba blir det även med det också. Blir kanske ingen vila   

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 22:58

Tränade lite nu på kvällen. Började träna på backa men insåg snart att det låg för mycket skit i vägen så vi behöver mer plats... Bytte moment och tränade stadgan på hakan i marken, vilket var ett bra träningspass. Husse hjälpte till att försöka putta honom ur position samtidigt som det ligger godis framför nosen! Han rörde sig inte ur fläcken!!! Duktig hund    Han spände givetvis kroppen för att ligga kvar när vi puttar på honom.


      

Klicka på bilden för att se dem i  större format. Det är katt mat som ligger framför nosen på honom. Började med tre bitar men kunde snart ta flera. Jag rörde mig runt honom, hoppade och tjoade! Arrac ligger stilla!


Körde även lite fokus med honom och här hjälpte husse till att försöka locka honom ur position med en leksak. Först blev Arrac helt fokuserad på leksaken men satt kvar i position hos mig. Snart kom han på vad han skulle göra och tog mer och mer kontakt med mig. Efter 1-2 min höll han konstakt ögonkontakt med mig oavsett hur mycket Husse viftade med leksaken! Han till och med drog leksaken i ansiktet på Arrac och längs läpparna på honom men min lilla kille höll kontakten även då! 


Som belöning kampade vi med leksaken! Mattes älskling!   


Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards