Hundreda

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 21:32

Jag insåg idag då jag inte klarar att hålla värmen av att vara ute och träna i 1,5 timme. Hur ska jag då klara av söndagen utan att dö eller frusa fast!?


Jag måste dra till XXL på lördag och inhandla mig ett underställ, en rejäl fleecetröja samt sockor som håller värmen fast man står stilla! Finns sådant?


Har du andra tips och råd till mig så är jag tacksam! Jag ska stå stilla enhel dag ute i kylan och instruera massa glada hundmänniskor i lydnad! Så jag måste hålla mig varm så jag har full fokus på min deltagare!


Kosta vad det kosta vill!!!! Måsra hålla mig VARM! 

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 20:40

Jag har fortfarande 1 plats kvar på valpkursen som börjar på söndag! Har även platser kvar på vardagslydnaskursen!


Det är inte för sent att anmäla er till dessa kurser!


Resten av alla kurser i vår är fulla och flertalet ekipage står på kö till reservplatser! Det är verkligen kul att så många har börjat hitta till Hundreda! Jag måste börja starta upp flera kurser så alla inte får plats   

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 20:31

Då var man igång igen med hundträningen! Kul! Vara sjukskriven är inte så kul... Skönt de första veckorna men blir fort tråkigt.


Idag har jag tränat en familj i 1,5h timme där vi underlättade promenaderna då de har flera hundar. Vi gick även igenom inomhusaktivering. Mycket prat blev det i början och en hel del tid gick åt ute för att strukturera upp hundarna. De var nöjda och glada när jag gick och då känns det rinktigt bra att vara på jobbet!


Det är jätteviktigt för alla hundar att ha rutiner som de känner sig trygga i även under sin promenader. Det är jag noga med på mina egna hundar också!


Sen var en till privatträning där det var koppelträning. De jobbade på jättebra har gjort framsteg sen sist vi sågs! Jättekul och även här lämnade jag en nöjd matte och hund! Jag var stelfrusen och kunde inte känna mina tår men vad gör det när man har så himla kul på jobbet och att det man gör blir så uppskattat!


Tack för idag alla mina ekipage som har jobbat på jättebra idag!


Väl hemma tände jag brasan och la mig i soffan om mös med hundarna! Glömde dock att öppna spjället så nu har vi flytt ut från vardagsrummet och vädrar ur! Vi får gå ner om en stund igen så vi inte förgiftar oss!

    

Av Emma Hammar - 16 februari 2011 10:44

Den här veckan började jag jobba fullt igen så idag blir det en problemhundsträning och en privatträning. Så nu är jag i full gång igen!!! Kul att få jobba med sina egna grejor ett tag också! 


Igår blev det lite hopp-stå träning för Arrac's del, ska fortsätta lite på det idag känner att jag måste ta tag i den träningen igen så vi kan komma vidare på det! Det är ju bara 3 månader kvar tills vi ska debutera i lydnaden! 

Av Emma Hammar - 15 februari 2011 08:48

Komhem från sjukgymnasten nyss och jag är nu strömförd. Sen förra veckan behandlar hon mig med ström. Jag är fortfarande på bättringsvägen och jobbar nu som vanligt igen, men det finns massa spända och svullna områden kring nacke och axlar. 


Så just nu när jag kommer därifrån så känns det mycket bättre efter strömmen! Vi fortsätter nästa vecka   


En lång dag på jobbet blir det också slutar 21:11 och just nu är jag så trött då jag inte är van att gå upp så tidigt. Ska vila på soffan en stund pch sen hade jag i alla fall tänkt träna lite inomhus med Arrac. Antingen finslipa och bygga vidare på ställandet och så ska jag börja lära honom att backa.... hmm får fundera på det i soffan   

Av Emma Hammar - 14 februari 2011 23:15

Fick jobba över då jag missade färjan över till Yxland... var inte hemma förren 22:15... Ingen träning med hundarna. Käkade lite och nu ska jag sova! Ska vara hos sjukgymnasten klockan 8 i morgon bitti... Jag som brukar sova till klockan tio   


God Natt

Av Emma Hammar - 14 februari 2011 12:00

Idag blir det inga promenader alls, hundarna får kramp i sina tassar! Det blir bara ut och rasta och in igen. Måste verkligen köpa hundskor om vi ska fortsätta att ha sånna här vintrar! Inomhusaktivering istället   


Jobbar hela dagen så får se om jag orkar med något när jag kommer hem eller om det blir mys i soffan istället?! 

Av Emma Hammar - 14 februari 2011 00:06

Dagens träning med Arrac... Eller ska jag säga igår   Tog mig hundar år att ladda ner filen och allt bara laggad epå datorn. Men nu är den här! Filmen på vårt första träningspass. 


Målet är att kunna springa fullfart ut och tillbaka. När vi kommer till Emelie nästa gång ska hundarna kunna springa på 10 m till hinken!


Så här gick det, bjuder även på lite tabbar från min sida! Det är helt ok att göra missar bara man blir medveten om dem och gör någonting åt saken!


Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards