Hundreda

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Emma Hammar - 10 mars 2011 20:15

Finns det något värre än att vara så fruktansvärt kissnödig? Ja klart det finns det men just då när man är så nödig så är det så fruktansvärt! Hade en privatträning här på kvällen och på vägen dit höll jag på att spricka! Så jävla nödig! Ursäkta språket!


Men jag möttes av en så glad hund och matte att jag glömde bort det ganska snart! Vi körde ett intensivt träningspass i koppelgående, lek och att bryta och kunna lära sig att se mönster och kejor som våra kära små hundar så lätt får. Vi tränade i snöstormen som kom på eftermiddagen men det märkte ingen av oss. Det var tokroligt att träna dem och de fick resultat på plats ocskå vilket är en fin bonus för oss alla! Har jag världens bärsta jobb eller? Ja det har jag! 


Nu går inte alltid allt så lätt till i mitt yrke. Ibland kommer de där svåra hundarna som sätter sig i hjärtat på en och man mkåste kämpa för att hjälpa och samtidigt hålla en distans till problemen så man inte sugs tag av det svåra! Så det är inte alltid guld och gröna skogar må ni tro!


Men dessa glada underbara ekipge behövs och man känner sig så glad när de är nöjda! Vilket också ger mig mer energi till de fall som är tyngre. 


Jag älskar att lära ut och att hjälpa folk det tycker jag är roligt! Jag älskar också hunder så jag har nog hittat världens bästa jobb! Så bra att man glömmer att man är kissnödig   

Av Emma Hammar - 10 mars 2011 16:11

Är nyss hemkommen från Hundstallet i Åkeshov. Har varit ute och gått med flera hundar samt klippt lite klor också. Nu blir det käka och sen har jag en privatträning i vardagslydnad!


Det kommer mera   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards