Hundreda

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Emma Hammar - 12 mars 2011 14:10

Ja det blev årets första spår som en överraskning för Arrac! Vad glad han blev när han förstod att vi ska spåra igen för första gången på 4 månader!


Ja det var lite snö i skogen men jag gick på upptramade stigar och sen försökte jag gå på skaren utan att lämna synliga spår. Var på ett ställa där jag var tvungen att bara klampa på!


270 m långt

2h liggtid

Sol och kraftig vind

+ 3 grader 

4 vinklar

3 pinnar (bommade den 2:a)


  

Älskar att ha GPS:en på mobilen så får man en exakt karta på spåret! 


Fick med mig min syster att filma. Dock så måste hon ha haft tyngder i armarna eftersom den fina marken filmades en del   Hon fick i alla fall med det mesta av Arracs spår! Lite irrigt och virrigt var det. Blåsten gjorde sin del och Arrac var mycket taggad och lite ringrostig   


Jag följer filmen med text på vad som händer eftersom det är svårt att se på filmen vart spåret går. 



Nu känns det så himla bra! Vi har varit ute i 2 timmar inklusive spåret, vi har lekt i snön och sprungit oss trötta! Jag han till och med hinna i fatt Arrac när han var lite seg och kastde mig över honom för lite bråttnings mach i snön! Haha va söt han var när han lyfte benen högt eftersom vi sjönk ner i snön! Ett bra motionspass för både hund och matte   


Efter det fick ha leka ett tag med Frida, mina föräldrars Schäfer! Jag passade på att vila och vara lite social inne en liten stund    


Ut igen och gå hem och lite små träning försökte vi oss på. Men Arrac var lite mör i skallen tror jag för oavsett vilket kommando han fick så var det bara hopp-stå    Den här hunden måste jag vara trasig   Nejdå! Vi sket i träning och gick snyggt hem istället!


Nu ligger han och torkar i farstun, eller ja han borde vara torr nu då han har legat där i över en timme. Kanske han ska få ett varsågod och få komma in? 


Nu blir det lunch på Roberts hemma gjorda ärtsoppa och hans nybakta surdegsbröd! MUMS! Han som ska ligga i soffan och ta det lugnt?!!!? Sen ska jag handla och städa resten! Sen kvällsmys meed vänner! 


VILKEN BRA DAG!

Av Emma Hammar - 12 mars 2011 09:26

Idag ska jag hinna med massor och hör och häpna det är faktist en ledig dag för mig   Dock ska jag sätta mig ner och planera morgondagens kurser och skriva ett kompendium för hundmöteskursen som börjar nästa helg. Det som mer ska görasa är att gå igenom hela huset med ordentlig städning! Här ser det för jävligt ut! Kommer vänner på middag ikväll så jag ska åka och handla till maten. Det blir inget häftigt bara tacos mem nog så gott    


Sen självklart aktivera min lilla buse här hemma! Han har legat på soffan men husse i två dagar och inga promenader han han fått, bara lite ställande träning inne lite då och då när jag har haft 5 min över här och där. Ibland när jag jobbar så är jag borta hela dagarna och hinner knappt med mitt monster och min heffklump och då är ju husse världens ängel och hjälper mig med promenader    Men bara det att husse har varit sjuk, eller är sjuk ska jag väl säga!   


Jag lovar att jag ska hinna blogga mellan allt och bjuda på det vi gör idag. En överrakning blir det men det kommer sen... hehe

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards