Hundreda

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Emma Hammar - 25 mars 2011 20:54

Jösses vilken dag vi har haft! 


Den började bra då vi vaknade vid kl 6, rastade hundarna, duschade, gick en promenad med hundarna så de fick springa lös på en äng och busa av sig då de ska ligga stilla hela dagen! Sen in och fixa lite innan frukosten kom vid halv nio. Sen åkte vi till utblidningen i god tid! Jisses vad man hinner om man går upp tidigt! Jag är inte van att vakna tidigt och jag är verkligen inte van att hinna få massor gjort innan jag ska åga iväg! Önskar att jag kunde bli en morgon männsika  


På utbildningen har vi jobbat massor med fotgående, kommendering, bli kommenderad och kommendera både oss själva och snälla Elin som kom att bli vår försökskanin.  Mycket "torrgå" blev det utan hund och jobba med fotarbetet som bara den! Gisses nu kan jag starta dansskola!!!  Många skratt blev det och jag vet inte varför men jag fixade det galant med vänster svängarna men höger såg riktigt illa ut i början! Blev en aningen bättre  


 Sen till lunch lyckades jag halka, gå igenom isen på ett dike, slå världens värsta vurpa och slå i knät på den största sten som fanns i närheten! Givetvis var det en hårdaste stenen i världen också! Det gjorde så ont! Jag skrek hysteriskt och grinade! Arrac hoppade på mig och Camilla fick ta tag i både Jack och Arrac som blev riktigt oroliga och prata mig lugn! Annars hade jag nog tuppat av, av smärtan...



Så det kan gå! Det gick hål i jensen också   En reva på 10cm över hela knät. Det ser värre ut under bandaget men jag hoppas det "bara" blev en smäll och blir ett riktigt blåmärke... Hade stenen inte varit rund så hade jag garanterad spräckt hela knäskålen! SMÄRTA


Nog om mig! Camilla började må lite illa sista timmen och nu ligger hon utslagen i sängen och spytt flera gånger! Hon är typ matförgiftad!!!


Vad har vi gjort för ont???


Arrac är helt utslagen! Tog massor med energi att matte var så ledsen idag! Han har varit lite överbeskyddande mot mig!


Nu måste jag gå ut med Jack som inte är bra i magen!!! 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards