Hundreda

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Emma Hammar - 27 mars 2011 22:31

Det är verkligen en superbra utbildning hos Emelie på Vinna Hundcenter! Känns så bra att vi valde att gå hos just henne! Vi lär oss mängder och vi har skitkul och skrattar massor även om vi är spyfärdiga och halvt invalida!!! Magmusklerna har växt av alla skratt!


Det var lydnads klass 1 som vi gick igenom denna helg med massor av fritt följ! Vi har torrgått, tränat själva samt intruerat andra männsikor i detta. Givetsvis gick vi igenom alla de andra momenten också men stort fokus på just detta som väger mest i klass 1. 


Arrac ligger på platsliggning medan Tindra (tollare) tränar att runda stolen och Jack (flatvalp) kampleker och tränar också stolen och matte springer runt och tittar på de andra. Arrac låg tryggt och säkert i 5-7 minuter! Duktig kille   


Medan Arrac ligger så tränar Jack! Han var en duktig liten valp  

     

Arrac visar att han kan läxan! Vi skulle fixa minst 5m och Arrac kan MYCKET längre! Nästa gång ska hundarna kunna 10 m samt göra en snygg ingång också! Inga problem det fixar vi!


Belöning vill Arrac ha!


Vi tränar inkallning och denna bild är tagen precis innan jag blev av med min vänster hand... Jag har ett blåmärke som är lite större än en fem krona   Men fart har min lilla gosse om något! Samt ett hårt gripande... tur att han kände att det var min hand och han släppte lika fort, annars ser vi ju på bilden innan hur bra han håller fast  


En toppen helg! Sen så ingen riktig träning utan sina missöden... hehe


Vi har HAFT SÅ KUL! 


Tänkte lägga in mer bilder sen. Filmer kommer också. Ska lägga upp filmen på Elin som körde klass 1 som vi fick instruera. Det kommer lite knasigheter ur våran Road trip också   


För övrigt har jag duschat Arrac nyss som stank skit efter all träning i lera! NU luktar han GOTT! Ren och blöt hund springer genom hela huset och ruskar sig...


Jag har också får gosa med Emelies Aussie valpar som var gudomliga! Lilla Berin ville flytta hem till mig sa han!  


Jag erkänner min stöld av bild från Emelis hemsida. Nu är vi kvitt då hon har snott av mig tidigare     Arrac vill ju så gärna ha en lillebror! ... men det får tyvärr dröja... Berin måste tyvärr adopteras bort till någon annan familj som är nästan lika bra som oss *snyft*   


Vi kommer tillbaka till Vårgåda om 2 veckor med nya tag och krafter. Mer valpgos hoppas jag också på!


BYE!

    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards