Hundreda

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Emma Hammar - 5 april 2011 23:45

Funderar på om jag undersattar min hund?


Åkte förbi när Camilla höll kurs och passade på att träna Arrac att kunna sköta sig i en hundgrupp genom att ligga på sin plats medan jag går runt och "är instruktör". Han jag jätteduktigt!!! Han klarade det galant!


Har inte velat ta med honom på mina egna kurser då jag inte vet om han skulle fixa det med tanke på hans separationsångest från mig samt att det finns osäkerhet mot andra hundar. Han skällde till en vid ett tillfälle när jag hjälpte en av deltagarna då en annan deltagare råkade ställa sig ivägen så han inte såg sin matte längre... lite upprörd. Han insåg snart att jag var på plats och då kunde han lägga sig lugnt igen   Camilla är inte dum hon. Utnyttjade oss då vi fick visa momenten inför gruppen. Fasen va duktig han var! Linförigheten hade han en bättre position än någonsin! Inte perfekt men det var mycket bra i jämförelse med hur det brukar se ut! Ställadndet under gång fick vi till mitt i hundgruppen, om något segt men vi fick till det i en ny miljö och en helt ny situation  Han kan skärpa sig när det gäller! Han verkar gilla att alla tittar på honom   


Här låg han i regnet och tittade på medan de andra tränade och jag gick runt och hjälpte deltagarena precis på det sätt som när jag håller kurs själv! Det är meningen att Arrac ska vara med och hjälpa mig   Han var till och med avslappnad! Giss om han var trött när vi kom hem!?! Deckad! Vi var glada och dyngsura disktrasor när vi kom hem . Känns som en liten seger        


Nu vågar jag ju inte säga hej förren jag har hoppat över bäcken. Men jag funderar på om jag ska testa att ha med mig Arrac på min egen kurs som börjar nästa onsdag. Det är dessutom på hemmaplan jag håller kursen så miljön är han trygg i. Det är viktigt att han är lugn så jag kan hålla kurs ostört! Funderar lite till... men om jag aldrig börjar träna honom i skarpt läge så kommer man ju aldrig att att komma till skott! 


Åh vad jag är glad!

Av Emma Hammar - 5 april 2011 12:43

Har pratat om hundgodis tidigare i bloggen. Här tog jag bild på mitt godis hackande i helgen för examensprovet. Samt hundträningen jag hade med Arrac på lördagen.



Allt detta kan man torka i ungen på 50 grader i flera timmar så slipper man massa kladd! Man kan lägga in dem under natten i ugnen så är det klart på morgonen. Annars älskar ju hundarna när det är kladdigt och gott! Här fick det bli gott och blandat med korv, köttbullar och blodpudding!


MUMS säger vovvarna!  

Av Emma Hammar - 5 april 2011 12:37

Mådde lite bättre idag så jag gick ut på tomten för att ta lite frisk luft och kollade läget lite. Med andra ord kolla HUR mycket vi har att göra den här våren på tomten... Det är en del. 


Skulle kolla på boden vinden om det fanns virke till att göra klossar till kursen som börjar nästa onsdag. När jag klättrade på seteg så klättrade också Arrac upp!!! Galen hund han klättrade på en stege hela vägen upp! Jag fick ju hänga på sidan då han skulle klättra om mig. Väl uppe insåg han att det var ju lite knökigare att ta sig ner. Vi ropade på husse till undsättning så han lyfte ner honom. Jag vill ju inte att Arrac ska brya sina fina ben han har!


Han klättrar inte bara pår stegar han hjälper också till med trädgårdsarbetet!


Nu har vi räffsat lite löv säger Arrac! Har visat upp räffsen till husse också     
 

Av Emma Hammar - 5 april 2011 12:22

Fortsätt att rösta på Arrac! Hans bilder har hamnat på sidan 8 nu. Bilden med Arrac och Diesel är nu uppe i 100p. Dock en bit kvar till toppen  


   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards